Office Depot caută 100 de oameni pentru centrul de servicii financiare din Cluj

Autor: Laurentiu Cotu 30.09.2010

Compania americană Office Depot, furnizor de produse şi soluţii pentru birou, intenţionează ca până la finele anului viitor să ajungă la aproximativ 500 de angajaţi la centrul european de servicii (Shared Service Center, SSC), inaugurat în 2007 la Cluj-Napoca. Potrivit reprezentanţilor companiei, în prezent la sediul Office Depot din Cluj lucrează 390 de oameni, urmând ca într-un interval de 12 luni să mai fie angajaţi peste 100 de persoane.

"De la deschidere, centrul nostru de servicii a avut rezultate foarte bune. Date fiind calitatea ridicată a forţei de muncă şi faptul că oraşul Cluj-Napoca oferă un mediu de afaceri stabil şi atractiv, plănuim să creştem numărul de angajaţi până la aproximativ 500 în următoarele 12 luni. Totodată, analizăm posibilitatea de a ne extinde gama de servicii dincolo de aria financiară, spre domenii precum merchandising şi achiziţii. În acest scop, vom continua să recrutăm, să dezvoltăm şi să reţinem talente în organizaţia noastră", a declarat pentru ZF Transilvania Boris Wouters, manager general al Office Depot Cluj.

Compania Office Depot Service Center este situată în clădirea Iulius Business Center din cadrul Iulis Mall Cluj şi a fost înfiinţată în anul 2007, cu scopul de a oferi suport operaţiunilor financiare de back-office ale Office Depot la nivel paneuropean. Centrul de Servicii din Cluj este primul de acest fel pe care Office Depot l-a deschis la nivel mondial şi este, deocamdată, singurul birou pe care compania îl deţine în România.

Cei 390 de angajaţi ai Office Depot Service Center Cluj gestionează procese de contabilitate furnizori (Accounts Payable) şi contabilitate clienţi (Accounts Receivable) în şase limbi, pentru 11 ţări: Marea Bri tanie, Irlanda, Franţa, Spania, Italia, Germania, Austria, Elveţia, Belgia, Olanda şi Luxemburg.

Potrivit site-lui Ministe rului Finanţelor, Office Depot Service Center Cluj a realizat anul trecut o cifră de afaceri de peste 25,9 mil. lei (circa 6,1 mil. euro), în creştere faţă de anul precedent, când afacerile companiei au ajuns la 14,5 mil. lei (peste 3,4 mil. euro).

Compania Office Depot deţine la nivel mondial o reţea de 1.598 de magazine şi efectuează operaţiuni de comerţ electronic de 4,2 miliarde de dolari. Vânzările totale anuale ale Office Depot ajung la 12,1 miliarde de dolari, iar numărul angajaţilor este de aproximativ 41.000 de oameni. Compania furnizează produse şi servicii pentru birou clienţilor săi din 53 de ţări, acţiunile Office Depot fiind listate la New York Stock Exchange sub simbolul ODP.

Angajările în domeniul serviciilor prin telefon au crescut puternic în ultimii ani în România, cei mai mari jucători fiind, în general, companiile IT&C, care au angajat mii de oameni în centre deschise în special în marile centre universitare (Bucureşti, Cluj, Iaşi, Braşov).

România este un loc preferat de marile companii IT&C pentru deschiderea de centre de servicii, având în vedere că pe piaţa locală se găseşte forţă de muncă ieftină, bine pregătită în specializări tehnice şi care poate vorbi mai multe limbi străine. Pe lângă Alcatel şi Ericsson, au mai deschis pe piaţa locală centre de servicii şi companii ca IBM, Oracle, Microsoft sau HP.

Şi grupul austriac S&T, cel mai mare furnizor de servicii IT din regiune, evaluează posibilitatea de a deschide un centru de servicii în România care ar putea ajunge, într-un scenariu optimist, la câteva sute de angajaţi. homas Streimelweger, CEO şi fondator al grupului austriac, spunea într-un interviu pentru ZF că "a comparat România cu alte ţări precum India, Vietnam sau China şi a constatat" după o analiză cost-beneficii că "România se plasează foarte bine, având în vedere faptul că aici găseşti cu uşurinţă vorbitori a câteva zeci de limbi diferite - de la franceză, italiană, germană până la rusă".