Ford: producţia locală ne ajută la „capitolul“ imagine. Rămânem la 10% din piaţă

Autor: Bogdan Alecu 30.09.2010

Ingvar Sviggum, vicepreşedinte al Ford responsabil de vânzări şi marketing, a fixat ca ţintă menţinerea unei cote de piaţă de aproximativ 10% în România, valoare ce va fi susţinută, după cum spune, de faptul că Ford va fi percepută ca o marcă locală.

"Faptul că eşti un producător local este un lucru important pentru imagine. În ceea ce priveşte creşterea cotei de piaţă în România, acest lucru nu se va face cu un singur produs, ci cu mai multe", a subliniat Sviggum, prezent la deschiderea oficială a Salonului Auto de la Paris.

În ceea ce priveşte viitorul B-Max, modelul de clasă mică ce va fi asamblat la Craiova începând cu toamna anului viitor, acesta "va fi foarte important pentru businessul Ford, atât la nivel european, cât şi mondial", în condiţiile în care producţia acestuia ar trebui să ajungă la aproximativ 140-150.000 de unităţi în 2013 - anul în care Ford va finaliza investiţia de 675 mil. euro la Craiova.

Producţia Ford la Craiova a fost însă decalată cu un an faţă de termenul lansat iniţial, în toamna anului 2007 atunci când Ford a semnat constractul de privatizare cu AVAS.

În ceea ce priveşte potenţialul pieţei locale, Sviggum este de părere România va reveni în următorii ani la volumele înregistrate în 2006-2008, ceea ce va duce automat businessul Ford la peste 500 mil. euro.

"România are potenţial să revină la un volum de 300.000 de maşini vândute anual, poate va dura cinci ani sau zece ani, acum nu putem estima. Dar cu o cotă de piaţă de 10%, înseamnă că vom vinde la un moment dat 30.000 de maşini pe piaţa românească, un business mare pentru compania naţională de vânzări".

Ford este cea de-a doua cel mai bine vândută marcă de import de pe piaţa locală, după Volkswagen la nivelul primelor opt luni ale acestui an, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), cu vânzări de aproximativ 6.200 de autovehicule, în scădere cu 5,3% faţă de perioada similară a anului trecut. Cota de piaţă a mărcii Ford în România a variat între 8% şi 10% anul acesta.

Competiţie internă: Ford reduce numărul de modele

În ceea ce priveşte strategia Ford la nivel mondial, potrivit lui Allan Mulally, CEO al Ford Motor Company, compania care controlează grupul Ford la nivel mondial, producătorul va reduce numărul de modele din grup de la 97 în urmă cu patru ani la 25-30, adică cu aproape 80%.

"A doua decizie a fost să avem câte un model pentru fiecare segment, cel mai bun model din segmentul respectiv. Am făcut un progres considerabil în ceea ce priveşte simplificarea gamei Ford, dar mai avem mult până vom globaliza toate modelele. Vom ajunge în final la 25-30 de modele, adică cu aproape 80% mai puţine decât în urmă cu patru ani", a subliniat Allan Mulally. Astfel, Ford deja comercializează în SUA modelul Fiesta, vândut în Europa, urmând să lanseze acum şi Focus, iar viitoarea generaţie a Mondeo va fi vândută atât în Europa, cât şi în SUA.

"Planul Ford este de a opera acolo unde se vor vinde maşinile respective. Spre exemplu, Focus va fi produs în cinci locuri diferite la nivel mondial. În cazul Fiesta 65% din piese sunt la fel în cazul modelelor comercializate pe diferite continente, fiind adaptate cerinţelor locale. În cazul lui Focus, acest procent creşte la aproape 80%. Ideea e să ai flexibilitate cât mai mare la nivel mondial", a spus Mulally. Astfel, există posibilitatea ca viitorul B-Max ce va fi produs la Craiova să fie exportat şi în SUA, după modelul lui Transit Connect din Turcia, în condiţiile în care potrivit lui John Fleming, fostul şef al Ford Europa, acest model va fi produs numai la uzina din România.