Patronatele româneşti au nevoie de expertiza multinaţionalelor pentru o voce puternică

Autor: Adelina Mihai 30.09.2010

Lipsa de reprezentativitate a marilor companii din patronatele membre în Consiliul Economic şi Social, conflictele între liderii patronatelor, precum şi fragmentarea organizaţiilor care reprezintă mediul de afaceri în discuţiile cu sindicatele şi autorităţile fac ca România să nu aibă un patronat puternic, ca alte state europene. Oamenii de afaceri solicită o reformă a patronatelor, dar şi o reorganizare a CES-ului. "Pentru crearea unui patronat puternic, este nevoie de o implicare mai activă a directorilor din marile companii în managementul instituţiilor patronale, pentru că propunerile care ajung pe masa negocierilor cu sindicatele şi cu autorităţile nu au impact în mediul de afaceri", a spus ieri Mariana Gheorghe, directorul executiv al OMV Petrom, în cadrul unei conferinţe organizate ieri (foto) de ZF împreună cu OMV Petrom, Federaţia Patronală Petrol şi Gaze şi Asociaţia Companiilor de Utilităţi de Energie.