Cu vânzări de peste 10 mil. €, Măgura a trecut prin al doilea rebranding

Autor: Adriana Rosoga 06.10.2010

Românii au cheltuit anul trecut peste 10 mil. euro pe prăjituri Măgura, conform unei estimări a ZF care ia în calcul 55 de milioane de prăjituri vândute în 2009 şi un preţ mediu de 0,8 bani - 1 leu pe bucată în magazinele mici, cel mai important canal de distribuţie pentru produsele de impuls precum snacks-urile dulci.

"Măgura este unul dintre cele mai longevive produse româneşti", spune Gabriela Munteanu, market activation manager pentru Măgura, care precizează că anul trecut au fost vândute 55 de milioane de prăjituri, fără a comunica însă date despre valoarea vânzărilor sau cota de piaţă a mărcii. Munteanu susţine însă că Măgura este lider de piaţă.
Brandul concurează pe segmentul prăjiturilor ambalate cu Poiana Dulce (Kraft), 7 Days Cake Bar (Chipita), Ulpio (Supreme Chocolat) şi Alka, pe o piaţă estimată de ZF la zeci de milioane de euro.

Măgura, brand situat în portofoliul fostei companii Kandia-Excelent, preluată în acest an de familia Meinl, a trecut recent prin al doilea rebranding, într-o perioa­dă de mai puţin de trei ani.

"Procesul de re­bran­ding a urmărit consoli­darea poziţiei Măgura pe segmentul de preţ mediu în care se încadrează", spune Andreea Florea, brand consultant în cadrul BrandTailors, agenţie de consultanţă strategică şi design de brand care lucrează pentru Măgura de mai mult de cinci ani. Rebrandingul a venit şi în contextul în care la reţeta prăjiturii Măgura s-au adăugat două ingrediente: lapte şi miere.

"După numeroasele proiecte dezvoltate pentru acest brand, se simţea nevoia unui atribut funcţional diferenţiator pentru Măgura. Ideea adăugării laptelui şi a mierii în reţeta de produs a apărut ca urmare a cunoaşterii în profunzime a acestui brand, aşa că soluţia de rebranding a fost cât se poate de firească", mai spune Florea.
Campania de rebranding Măgura conţine spoturi TV, reclame în presă, dar şi o campanie de comunicare în comerţ prin materiale de vizibilitate şi activităţi de sampling.
Reprezentanţii companiei nu au dezvăluit valoarea bugetului alocat acestei campanii sau ţinta de vânzări pentru acest an.
Producătorul mărcii Kandia a fost preluat în acest an de către Oryxa Capital, un fond de investiţii deţinut de familia austriacă Julius Meinl, care a fost proprietara producătorului de ciocolată şi anterior anului 2007 - când businessul a fost vândut către Cadbury.
Compania a avut anul trecut afaceri de 33,4 mil. euro şi o pierdere de 1,5 mil. euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.