Cu vânzări de peste 10 mil. €, Măgura a trecut prin al doilea rebranding
Românii au cheltuit anul trecut peste 10 mil. euro pe prăjituri
Măgura, conform unei estimări a ZF care ia în calcul 55 de milioane
de prăjituri vândute în 2009 şi un preţ mediu de 0,8 bani - 1 leu
pe bucată în magazinele mici, cel mai important canal de
distribuţie pentru produsele de impuls precum snacks-urile
dulci.
"Măgura este unul dintre cele mai longevive produse româneşti",
spune Gabriela Munteanu, market activation manager pentru Măgura,
care precizează că anul trecut au fost vândute 55 de milioane de
prăjituri, fără a comunica însă date despre valoarea vânzărilor sau
cota de piaţă a mărcii. Munteanu susţine însă că Măgura este lider
de piaţă.
Brandul concurează pe segmentul prăjiturilor ambalate cu Poiana
Dulce (Kraft), 7 Days Cake Bar (Chipita), Ulpio (Supreme Chocolat)
şi Alka, pe o piaţă estimată de ZF la zeci de milioane de
euro.
Măgura, brand situat în portofoliul fostei companii
Kandia-Excelent, preluată în acest an de familia Meinl, a trecut
recent prin al doilea rebranding, într-o perioadă de mai puţin de
trei ani.
"Procesul de rebranding a urmărit consolidarea poziţiei Măgura
pe segmentul de preţ mediu în care se încadrează", spune Andreea
Florea, brand consultant în cadrul BrandTailors, agenţie de
consultanţă strategică şi design de brand care lucrează pentru
Măgura de mai mult de cinci ani. Rebrandingul a venit şi în
contextul în care la reţeta prăjiturii Măgura s-au adăugat două
ingrediente: lapte şi miere.
"După numeroasele proiecte dezvoltate pentru acest brand, se simţea
nevoia unui atribut funcţional diferenţiator pentru Măgura. Ideea
adăugării laptelui şi a mierii în reţeta de produs a apărut ca
urmare a cunoaşterii în profunzime a acestui brand, aşa că soluţia
de rebranding a fost cât se poate de firească", mai spune
Florea.
Campania de rebranding Măgura conţine spoturi TV, reclame în presă,
dar şi o campanie de comunicare în comerţ prin materiale de
vizibilitate şi activităţi de sampling.
Reprezentanţii companiei nu au dezvăluit valoarea bugetului alocat
acestei campanii sau ţinta de vânzări pentru acest an.
Producătorul mărcii Kandia a fost preluat în acest an de către
Oryxa Capital, un fond de investiţii deţinut de familia austriacă
Julius Meinl, care a fost proprietara producătorului de ciocolată
şi anterior anului 2007 - când businessul a fost vândut către
Cadbury.
Compania a avut anul trecut afaceri de 33,4 mil. euro şi o pierdere
de 1,5 mil. euro, potrivit datelor de la Registrul
Comerţului.