Mobila, bricolajul sau gadgeturile au pierdut un client din cinci
Aproximativ unu din cinci români a renunţat la achiziţia de
produse de bricolaj, mobilă sau gadget-uri din cauza crizei, arată
un studiu realizat de Initiative, companie a grupului Lowe, în
rândul consumatorilor cu vârsta între 21 şi 45 de ani din mediul
urban.
Mai mult de jumătate dintre cei intervievaţi în cadrul cercetării
de piaţă au declarat că şi-au schimbat obişnuinţele de cumpărături
pentru că au resimţit criza în propriile buzunare, iar acum merg în
magazine care oferă preţuri mici, 66% dintre aceştia căutând în mod
activ oferte speciale şi promoţii.
Acest lucru a schimbat fundamental modul în care companiile
comunică cu consumatorii, spune Steve Dallas, Managing Director al
companiei Initiative. "Preţul a devenit un laitmotiv în comunicarea
«de criză»", afirmă el.
Criza care a lovit în plin economia românească începând cu toamna
lui 2008 a produs pierderi de circa 30 de miliarde de euro în PIB
şi a trimis în insolvenţă afaceri de 11 miliarde de euro. În tot
acest timp, aproape 600.000 de oameni şi-au pierdut locurile de
muncă, iar angajaţii rămaşi în sistemul de stat (circa 1,3 mil.
persoane) şi cei din firmele private (2,9 mil.) şi-au văzut
salariile reduse cu 10-30%.