Ziarul Financiar, cel mai important cotidian de business, a ajuns la ediţia 3.000.12 ani, peste 210.000 de articole cu transformarea economiei româneşti. Ce vă/nu vă place la ZF ? Comentaţi aici

Ziarul Financiar 10.10.2010

Lansat în plină criză economică, atunci când puţini credeau că România va fi în mai puţin de un deceniu în NATO şi Uniunea Europeană, Ziarul Financiar a fost din start susţinătorul capitalismului într-o perioadă când acest cuvânt încă nu era asimilat în vocabularul oamenilor politici din România.

În 1998, Produsul Intern Brut al României era de 30 mld. $, acum este de 170 mld. dolari (120 mld. euro). Exporturile nu reuşeau să depăşească pragul de 8 mld. dolari ani la rând în acea perioadă, acum sunt de peste 45 mld. dolari (34 mld. euro). Aproape nici unul dintre analiştii pe care îi cita Ziarul Financiar la acea dată nu credea că această ţară ar putea ajunge să primească fluxuri anuale de investiţii străine de 9-10 mld. dolari, în condiţiile în care între 1990 şi 1998, adică în nouă ani, stocul acumulat al investiţiilor străine atrase ajunsese la 2 mld. dolari.

Ziarul Financiar a devenit, ediţie după ediţie (care cuprinde fiecare peste 70 de articole), după un start dificil ca şi condiţiile economice din anii 1998-2000, prima pagină în afaceri, adică prima sursă de informare pentru mediul de business autohton şi cea mai puternică publicaţie de bussiness din România. Din 2004, Ziarul Financiar a lansat o serie de Anuare - Topul celor mai valoroase companii din România, Cei mai mari jucători din economie, Top Tranzacţii, Who's who in Business - aflate acum la a cincea sau a şasea ediţie fiecare. Acestea au apărut din nevoia de repere, din nevoia de a şti cu adevărat cine contează în businessul românesc, care sunt oamenii şi companiile care mişcă piaţa.

În acelaşi timp, Ziarul Financiar a devenit jucătorul principal pe piaţa reuniunilor de business, marcând prin Noaptea leului greu (tăierea a patru zerouri la leu) în 2005 şi Lansarea pensiilor private în 2007 evenimente majore din economia românească.

Economia traversează în ultimii doi ani una dintre cele mai grele perioade de după 1990, dar abia aceste dificultăţi vor arăta cine crede cu adevărat în ideile economiei de piaţă, în valoarea adusă de efort şi creativitate, în inovaţie şi în libertatea de circulaţie a capitalului, a oamenilor, a ideilor şi a banilor.