Cât de bine vând dealerii români la export maşini aduse din străinătate: 14.000 de unităţi "lipsesc" din statistici
În primele nouă luni ale acestui an s-au înmatriculat pe piaţa
locală aproape 62.400 de autoturisme, potrivit statisticilor
Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor. În acelaşi
interval, importatorii au raportat ca fiind vândute peste 76.400 de
maşini - cu 14.000 de automobile mai mult.
Diferenţa dintre înmatriculări şi vânzări este de cele mai multe
ori determinată de intervalul de timp dintre achiziţie şi
înmatriculare, care poate fi de la câteva zile, la trei luni, dar
în acest caz, anul acesta în nouă luni s-a atins aceeaşi diferenşă
între înmatriculări şi vânzări ca cea din întreg 2009 - când mai
mulţi importatori au reexportat către pieţe din Europa de Vest
maşinile de pe stoc. Anul trecut, între înmatriculări şi vânzările
efective a existat o diferenşă de peste 15.600 de maşini.
Anul acesta, luna în care s-a atins cea mai mare diferenţă între
vânzări şi înmatriculări a fost martie, cu peste 4.000 de maşini şi
iunie, cu 3.600 de automobile.
La nivelul primelor opt luni ale acestui an, cele mai mari
diferenţe între vânzările raportate şi înmatriculările înregistrate
aparţineau Dacia, cu peste 4.100 de maşini în plus, Ford cu aproape
2.400, Hyundai cu peste 2.000 de unităţi şi Volkswagen cu peste
1.000 de autoturisme. Diferenţe negative, în condiţiile în care
s-au înmatriculat mai multe decât s-au vândut oficial au avut mărci
precum Opel, cu 100 de maşini, BMW cu peste 60 şi Porsche cu 22 de
automobile.