Huawei şi-a adus 100 de chinezi să lucreze în România

Autor: Magraon Andreea 11.10.2010

O treime dintre angajaţii din România ai producătorului chinez de echipamente telecom Huawei sunt chinezi, creşterea personalului venind pe fondul unei expansiuni puternice a afacerilor companiei pe plan local.

Compania a ajuns în doar şase ani la un business de aproape 40 de milioane de euro, după ce din ce în ce mai mulţi operatori telecom locali de la Vodafone până la RCS&RDS şi-au extins achiziţiile de echipamente şi, mai nou, şi de telefoane mobile. Liderii pieţei, Ericsson şi Alcatel Lucent au în România afaceri de peste 120 mil. euro, dar Huawei, o companie de care puţină lume auzise în Europa cu 10 ani în urmă, are acum în România un business mai mare decât un gigant ca Nokia Siemens Networks.

Compania are 340 de angajaţi, dintre aceştia 30% fiind chinezi. 170 lucrează în centrul local, restul în centrul de suport financiar localizat în România, dar care furnizează servicii pentru toată Europa. Compania intenţionează să mai angajeze 7 persoane pe zona de terminale până la jumătatea anului viitor.

Huawei are în România un centru call-center de suport tehnic, în care lucrează vorbitori de limba română, care deserveşte clienţii din România, dar şi din Europa.

După expansiunea pe segmentul contractelor cu operatorii, compania vrea să atace acum şi piaţa retail cu telefoane mobile şi tablete grafice ieftine.

Compania vrea să obţină în şase luni venituri de 1 mil. euro din vânzarea de telefoane mobile.

Huawei doreşte să atingă de asemenea până la finele lui 2011 o cotă de 10% pe piaţa locală a terminalelor mobile.

"Suntem pe piaţa din România din 2004 şi anul acesta am hotărât să intrăm şi pe piaţa de terminale pentru că este un moment oportun deoarece există cerere pentru astfel de produse. Piaţa cere acest lucru şi datorită faptului că în ultima vreme există o tendinţă de reorientare către produse cu un raport preţ calitate foarte bun", a declarat Vlad Doicaru, business development manager al Huawei pentru România şi Republica Moldova. El a declarat că Huawei colaborează cu Google, care dezvoltă platforma pentru telefoane mobile Android, şi compania americană Qualcomm. Potrivit reprezentantului companiei, telefoanele ce urmează să fie lansate de Huawei, cel mai probabil de la jumătatea lunii noiembrie, vor fi mai ieftine cu 5 până la 20% faţă de modelele aflate acum pe piaţă cu funcţionalităţi asemănătoare. Compania va lansa de asemenea o tabletă PC, care va funcţiona pe platforma Android şi care va costa 350 de euro.

Compania va lucra cu distribuitorul World Comm şi cu principalii retaileri de pe piaţă, printre care eMag şi Arsis, pentru vânzarea noilor terminale. Cele şase telefoane vor include modelul 8500 care se adresează tinerilor sub 25 de ani şi care are multe aplicaţii, printre care Facebook, precum şi unul dual-sim.

Potrivit lui Georgescu, faptul că utilizatorii au venituri din ce în ce mai mici reprezintă un avantaj pentru Huawei, pentru că încearcă să ofere telefoane cu caracteristici cât mai multe la preţuri accesibile.

În acelaşi timp însă, piaţa de echipamente telecom din România este în scădere, susţine Vlad Doicaru, dar semnalele din Europa sunt pozitive, ceea ce va însemna o revenire. "În Europa numărul proiectelor a crescut, dacă ne uităm la dinamică şi la ce se întâmplă în Europa comparativ cu România, este o diferenţă nu mai mare de doi ani", spune Doicaru.

Directorul de dezvoltare al afacerilor pentru Huawei a declarat că în acest an compania doreşte să atingă o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro, comparativ cu 37 de milioane de anul trecut, având în vedere şi aportul terminalelor la cifra de afaceri.

Huawei în România