Microsoft atacă piaţa locală cu Windows Phone 7

Autor: Anca Barbulescu 12.10.2010

LG Optimus 7, HTC 7 Mozart, HTC HD7 şi Samsung Omnia sunt cele patru modele de terminale mobile dotate cu noul sistem de operare Windows Mobile 7 al Microsoft care vor fi lansate în România în următoarele luni. Primul va fi chiar modelul LG pe care Vodafone îl va scoate la vânzare "cel mai probabil după 21 octombrie", potrivit lui Ionuţ Gaotă, mobile communication business development manager în cadrul Microsoft România, în timp ce restul vor ajunge în primă fază în oferta Orange.

Celelalte cinci smartphone-uri cu Windows Phone 7 anunţate la începutul acestei săptămâni de Steve Ballmer, directorul executiv al Microsoft, cu ocazia lansării sistemului de operare în SUA, anume HTC 7 Trophy, HTC 7 Surround, Dell Venue Pro, Samsung Focus şi LG Quantum, vor fi lansate pe piaţa locală cel mai probabil începând cu anul viitor.

"Telefoanele vor fi disponibile în oferta operatorilor Vodafone, Orange şi Cosmote, fiecare urmând să comercializeze cel puţin unul dintre modele în lunile următoare. În plus, telefoanele vor ajunge şi în lanţul de retail GSM Internity şi în magazinul de comerţ online eMAG din noiembrie", a spus Gaotă imediat după prezentarea sistemului de operare pe terminalul LG.

În ce priveşte aşteptările, managerul s-a arătat destul de rezervat şi nu a dorit să facă nicio estimare exactă legată de vânzări sau cota de piaţă a platformei Windows Phone 7 în România, precizând că o contribuţie importantă vor avea ofertele operatorilor de telefonie mobilă, care însumează până la 80% din vânzările de telefoane mobile cu Windows în România. "Rata de adopţie a Windows Phone 7 va fi destul de mare", a rezumat Gaotă, explicând faptul că noua platformă se adresează consumatorilor orientaţi spre socializare, în timp ce versiunile Windows Mobile incompatibile cu noul sistem, care vor fi distribuite în continuare pe piaţă, au fost mai degrabă axate pe consumatorii de business.

Prin această schimbare de abordare, Microsoft încearcă de fapt să recâştige terenul pierdut în faţa rivalilor Apple şi Google pe segmentul exploziv al smartphone-urilor, în condiţiile în care compania deţine la nivel mondial o cotă de numai 5% din piaţă, în timp ce sistemul de operare Android al Google a crescut la o cotă de 17% faţă de nivelul de două procente de anul trecut. Obiectivul companiei a fost să ofere "un altfel de telefon", iar orientarea către socializare este vizibilă inclusiv prin organizarea aplicaţiilor în hub-uri - People, unde sunt agregate toate contactele din agendă, e-mail sau reţele sociale, Pictures, care afişează toate pozele din telefon, dar şi cele publicate pe paginile reţelelor sociale folosite de consumator, Music & Video şi Office Mobile, care agregă suita de aplicaţii Office. La fel de importante sunt şi aplicaţiile software dezvoltate pentru telefoanele cu Windows Phone 7, care vor fi disponibile în Marketplace. Românii nu vor avea însă acces la magazinul de aplicaţii al Microsoft şi nu vor putea achiziţiona aplicaţii noi pentru terminalul lor din cauza sistemului de plată care nu a fost încă implementat pe piaţa locală. Şi nici dezvoltatorii nu vor putea publica deocamdată aplicaţii, cu toate că România se află pe locul al doilea după Rusia după numărul de descărcări ale kit-ului de dezvoltare de software pentru Windows Phone 7, pus la dispoziţie de Microsoft.

"Chiar astăzi am primit alte câteva întrebări legate de procedurile care trebuie urmate de dezvoltatorii interesaţi. Obstacolul legat de localizare nu este unul de neocolit", a spus Todi Pruteanu, platform strategy manager la Microsoft România.

Patru dintre cele nouă telefoane mobile dotate cu platforma Windows Phone 7 de la Microsoft vor fi lansate în România în următoarele luni