Seminţele Nutline au fost preluate de nemţi

Autor: Mihaela Popescu 12.10.2010

Nutline, brandul creat de omul de afaceri israelian Amir Krenzia - proprietarul Alka Grup - care deţine peste 50% din piaţa seminţelor prăjite, va intra în portofoliul companiei rivale Intersnack.

Reprezentanţii celor doi producători au confirmat tranzacţia, estimată de ZF la peste 10 mil. euro, însă nu au dorit să ofere mai multe detalii. Acesta este primul recul al lui Krenzia pe piaţa snacks-urilor şi cea mai mare preluare pe segmentul fructelor uscate şi al seminţelor, pe care Nutline este lider de piaţă, având o cotă estimată de companie la 38% în 2009. Alka a adus Nutline la vânzări de zeci de milioane de euro în principal datorită seminţelor, pe care românii le consumă mai mult decât majoritatea europenilor, apoi şi-a dezvoltat portofoliul intrând pe mai multe categorii de fructe uscate.

Divizia Nutline a avut afaceri de 22 mil. euro şi un profit de 1,2 mil. euro în 2009, cei mai mari competitori ai săi fiind Intersnack (cu brandurile Fiesta şi Felix) şi Star Foods (cu Star) pe o piaţă estimată la peste 50-70 mil. euro.

La nivel local, grupul Intersnack realizează cele mai mari afaceri pe segmentul chips-urilor din cartofi, pe care activează cu brandul Chio.