Pelerinajul, singurul tip de turism care creşte şi pe timp de criză

Autor: Liviu Iancu 13.10.2010

Numărul românilor care fac turism intern de pelerinaj a rămas constant în ultimii ani, iar călătoriile externe cu tematică religioasă sunt în creştere, acesta fiind singurul segment al turismului care nu a fost afectat de criză, potrivit reprezentanţilor agenţiilor de turism şi ai Patriarhiei.

"Pentru acest an estimăm că aproximativ 40.000 de români au plecat sau vor pleca în turism de pelerinaj în afara graniţelor, cu 10% mai mult decât anul trecut. Acest gen de turism este în creştere în ultimii doi-trei ani", a declarat agenţiei Mediafax Alin Burcea, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.

Potrivit lui Burcea, preţul mediu al unui pelerinaj extern este de peste 600 de euro de persoană, ceea ce înseamnă că împreună cei 40.000 de pelerini cheltuiesc mai mult de 24 de milioane de euro într-un an pe excursii religioase în afara ţării.

El a menţionat că din numărul total al pelerinilor, peste 80% merg în Israel.

Potrivit lui Burcea, cei mai mulţi pleacă prin intermediul Bisericii şi doar 10.000 de persoane aleg agenţiile de turism.

"Biserica, în loc să lucreze cu agenţiile de turism, şi-a făcut propriile agenţii. Şi-au făcut agenţii nu doar Patriarhia Română, ci şi episcopiile. Cea mai mare problemă este că sunt destul de mulţi preoţi care îşi organizează grupuri de turişti de capul lor, şi nu declară comisionul încasat", a explicat oficialul ANAT. Citi]i mai mult despre pelerinaj, singurul tip de turism care creşte şi pe timp de criză pe www.mediafax.ro