Cum au ajuns să fuzioneze agenţiile de publicitate Scala JWT şi Cohn&Jansen

Autor: Adriana Rosoga 14.10.2010

Agenţiile de publicitate Scala JWT şi Cohn&Jansen au decis să fuzioneze într-o nouă companie care se va numi Cohn&Jansen JWT şi să-şi unească resursele pentru a face faţă recesiunii care se simte în fiecare birou sau afacere, aceasta fiind singura mutare de acest gen pe piaţa locală de publicitate.

Discuţiile între acţionarii celor două companii, Petra Hoyos (Scala JWT) şi Andrei Cohn, Cristina Jansen şi Peter Jansen (Cohn&Jansen), au început în urmă cu câteva luni, scopul fiind de consolidare a afacerilor.

"JWT (una dintre cele mai mari reţele internaţionale de publicitate - n.red.) este o reţea puternică din punct de vedere creativ (peste 40 de premii la Cannes anul acesta), iar noi ne dorim să fim la fel de competitivi la nivel local. Cohn&Jansen, cu reputaţia sa creativă, a fost alegerea firească, mai ales că ne cunoşteam şi am mai lucrat împreună în Scala JWT. Totul a început ca o discuţie între prieteni, cu câteva luni în urmă. Am realizat cu toţii oportunitatea din spatele acestei fuziuni şi am decis să mergem mai departe", spune Petra Hoyos, cea care a pus bazele Scala JWT în 1996.

Noua agenţie va avea 50 de angajaţi, iar cifra de afaceri reunită a celor două companii, care provine exclusiv din fee-urile (comisioanele - n. red.) de agenţie, este de 1,8 mil. euro.

Scala JWT a trecut prin schimbări profunde în ultimii doi ani, atât la nivel de management, cât şi în ceea ce priveşte clienţii. Agenţia a pierdut anul trecut câţiva clienţi importanţi: Bancpost, client pe care îl avea de şase ani de zile, şi brandurile Joe, Lion şi Nesquick din portofoliul companiei Nestlé, iar în acest an s-a despărţit de contul de retail communication al Vodafone, unul dintre clienţii tradiţionali ai Scala JWT, care în urma unui pitch local a trecut la Grey.

"Am pierdut clienţi, dar am şi câştigat unul important - Bunge. A câştiga şi a pierde clienţi ţine, până la urmă, de natura businessului în care suntem. Decizia de a crea o agenţie mai puternică şi care îmbină competenţele celor două agenţii care tocmai au fuzionat are la bază nevoia noastră de a ne reinventa ca business", explică Petra Hoyos.

Scala JWT a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 4,1 mil. euro, în scădere cu 48%, şi un profit de 200.000 de euro. Cohn&Jansen, agenţie înfiinţată în urmă cu zece ani de Andrei Cohn şi Cristina Jansen (ex-Scala JWT) a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 830.000 de euro şi un profit de 15.000 de euro şi are 17 angajaţi. "Ne dorim să ne păstrăm spiritul unei agenţii independente care să opereze pe mai mulţi clienţi. Vom păstra modul în care lucrăm, aceasta este de fapt cea mai mare provocare pentru mine, chiar în aceste condiţii de creştere brutală", spune Andrei Cohn. Agenţia vine cu un portofoliu de clienţi format din Kraft, GarantiBank, Avon, Mega Image, Nissan, Valvis Holding (Sâmbureşti, Aqua Carpatica). "Unul dintre motivele pentru care am fuzionat este şi faptul că Scala este afiliată la reţeaua JWT, care oferă pe lângă clienţii de reţea şi resurse importante la care ai acces", explică Cohn.