Intimitatea nu este chiar atât de sfântă pe reţelele sociale. Datele a zeci de milioane de utilizatori ai Facebook, transmise către terţi de aplicaţiile site-ului

Autor: Adrian Voicu 18.10.2010

Multe din aplicaţiile site-ului de socializare Facebook au transmis informaţii de identificare a utilizatorilor - numele acestora şi al "prietenilor" acestora - către companii internet şi de publicitate, conform unei anchete desfăşurate de Wall Street Journal.

Publicaţia arată că această problemă a afectat zeci de milioane de utilizatori ai aplicaţiilor Facebook, chiar şi cei care şi-au setat nivelul maxim de intimitate. "Astfel de practici încalcă regulile Facebook şi readuce în prim plan problemele legate de capacitatea site-ului de a păstra în siguranţă informaţiile legate de activităţile utilizatorilor", arată WSJ.

Companiile care profită de aceste informaţii dezvoltă baze de date detaliate cu persoanele care utilizează internetul, putând astfel urmări activitatea acestora pe internet.

Duminică, un purtător de cuvânt al companiei a declarat că va lua măsuri pentru a "limita drastic", expunerea către terţi a informaţiilor private ale utilizatorilor.

Aplicaţiile (Apps) sunt bucăţi de cod ce permit celor 500 de milioane de utilizatori să ruleze jocuri sau să împărtăşească interese comune pe site-ul Facebook. Conform publicaţiei, toate cele mai populare 10 aplicaţii ale Facebook trimiteau unor companii externe datele de identificare ale utilizatorilor.