Penny Market are doi expaţi noi în board-ul de conducere
Germanii de la Penny Market, reţeaua de magazine cu politică de
discount deţinută de grupul Rewe, au schimbat în urmă cu câteva
luni doi executivi din board-ul de conducere al subsidiarei locale.
În locul francezului Marcel Thiele, care a condus compania în
ultimii patru ani, a venit un alt expat, Frank Wagner, 37 de ani,
fost COO (director operaţional) al Penny Market România.
În acelaşi timp, retailerul a anunţat şi numirea lui Edward Roth în
funcţia de CFO (chief financial officer). Această poziţie a fost
ocupată anterior de către Marcel Thiele, care a preluat temporar
atribuţiile fostului director financiar Antoniu Radu la începutul
lui 2009. "Această schimbare a board-ului de conducere nu aduce cu
sine schimbări de strategie. Vom continua ţinta unei creşteri
constante a companiei", a declarat Frank Wagner. Reţeaua Penny
Market România, care numără 110 magazine în prezent, este cel mai
mare jucător pe segmentul discounterelor alimentare după valoarea
vânzărilor din 2009. Compania a raportat anul trecut o cifră de
afaceri de 1.560 mil. lei (368 mil. euro), în creştere cu 24% faţă
de 2008, pe fondul expansiunii reţelei cu 28 de unităţi în acest
interval. Germanii au anunţat anul trecut planuri de expansiune în
25 de spaţii noi în 2010, însă până acum au inaugurat doar 10
unităţi.
Pe lista extinderii sunt alte unităţi noi până la finele anului,
potrivit reprezentanţilor companiei. Penny Market este deţinută de
către grupul Rewe, al doilea mare jucător din comerţ, care
activează în România şi pe segmentul supermarketurilor (cu Billa)
şi pe cel al magazinelor cash & carry (Selgros). Anul trecut,
discounterul a fost singura divizie a grupului la nivel local care
a înregistrat o creştere de vânzări, în contextul unei scăderi a
pieţei de bunuri de larg consum estimate în jurul a 10%.
Reprezentanţii Penny Market au precizat anterior că magazinele mai
vechi de doi ani din reţea au avut în 2009 o creştere a afacerilor
de 5,3%, comparativ cu perioada anterioară. Operatorii de
discountere au fost în 2009 "vedetele" comerţului local, aceştia
reuşind să atragă în magazine un număr mai mare de clienţi datorită
preţurilor situate sub media din retail.