Penny Market are doi expaţi noi în board-ul de conducere

Autor: Mihaela Popescu 18.10.2010

Germanii de la Penny Market, reţeaua de magazine cu politică de discount deţinută de grupul Rewe, au schimbat în urmă cu câteva luni doi executivi din board-ul de conducere al subsidiarei locale. În locul francezului Marcel Thiele, care a condus compania în ultimii patru ani, a venit un alt expat, Frank Wagner, 37 de ani, fost COO (director operaţional) al Penny Market România.

În acelaşi timp, retailerul a anunţat şi numirea lui Edward Roth în funcţia de CFO (chief financial officer). Această poziţie a fost ocupată anterior de către Marcel Thiele, care a preluat temporar atribuţiile fostului director financiar Antoniu Radu la începutul lui 2009. "Această schimbare a board-ului de conducere nu aduce cu sine schimbări de strategie. Vom continua ţinta unei creşteri constante a companiei", a declarat Frank Wagner. Reţeaua Penny Market România, care numără 110 magazine în prezent, este cel mai mare jucător pe segmentul discounterelor alimentare după valoarea vânzărilor din 2009. Compania a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 1.560 mil. lei (368 mil. euro), în creştere cu 24% faţă de 2008, pe fondul expansiunii reţelei cu 28 de unităţi în acest interval. Germanii au anunţat anul trecut planuri de expansiune în 25 de spaţii noi în 2010, însă până acum au inaugurat doar 10 unităţi.

Pe lista extinderii sunt alte unităţi noi până la finele anului, potrivit reprezentanţilor companiei. Penny Market este deţinută de către grupul Rewe, al doilea mare jucător din comerţ, care activează în România şi pe segmentul supermarketurilor (cu Billa) şi pe cel al magazinelor cash & carry (Selgros). Anul trecut, discounterul a fost singura divizie a grupului la nivel local care a înregistrat o creştere de vânzări, în contextul unei scăderi a pieţei de bunuri de larg consum estimate în jurul a 10%. Reprezentanţii Penny Market au precizat anterior că magazinele mai vechi de doi ani din reţea au avut în 2009 o creştere a afacerilor de 5,3%, comparativ cu perioada anterioară. Operatorii de discountere au fost în 2009 "vedetele" comerţului local, aceştia reuşind să atragă în magazine un număr mai mare de clienţi datorită preţurilor situate sub media din retail.