Cum concurează Mercedes-Benz cu Porsche - lansează noul CLS
La şase ani de la "inventarea" conceptului de limuzină-coupé, Mercedes-Benz a lansat cea de-a doua generaţie a lui CLS, din care şi-a propus să vândă 170.000 de unităţi la nivel mondial.
Prima generaţie a CLS a fost lansată în 2004, în cadrul
Salonului Auto de la New York, constructorul german lansând
totodată nişa coupeurilor cu patru uşi, acestea fiind
caracterizate printr-o parte spate mai curbată şi de faptul că
uşile nu prezintă rame pentru geamuri.
Până acum au fost comercializate peste 170.000 de unităţi la nivel
global, o cifră bună pentru un model de nişă. Studiile
Mercedes-Benz arată că peste 60% din clienţii de CLS au cumpărat
maşina datorită designului, şi o treime din cei 170.000 au fost
clienţi în premieră pentru Mercedes-Benz, veniţi de la alte mărci.
De aceea, designul noului model este atât de puternic
promovat.
Pe piaţa locală publicul a primit bine acest model, dar în
contextul în care vânzările de maşini de lux creşteau exponenţial,
iar economia ţării era în continuă dezvoltare. În acest context,
în perioada 2004 - 2010 în România au fost comercializate 347 de
modele din gama CLS, iar 45% din acestea au fost comercializate în
Bucureşti.
Cel mai vândut model a fost CLS 320 CDI, care a însumat 60% din
cele aproape 350 de unităţi comercializate la nivel naţional.
Bazându-se pe aceste cifre, dar şi pe contextul de piaţă actual,
oficialii mărcii se aşteaptă ca noul CLS să fie cumpărat de cei
mai mulţi clienţi în versiunea sa 350 CDI. Deasemenea, este
aşteptată cu interes sosirea versiunilor 4Matic - o premieră
pentru gama CLS - începând cu trimestrul trei al anului viitor.
Foarte interesantă poziţia oficială având în vedere că noua
generaţie este disponibilă şi cu o motorizare 250 CDI, mai ieftină
cu 3.000 de euro decât 350 CDI, iar clienţii români sunt momentan
interesaţi de cel mai mic preţ.
Această cutie este standard pentru toate motoarele noului CLS
şi toate versiunile beneficiază de selectorul electric pentru
cutia de viteze, amplasat pe coloana de direcţie.
La E-Klasse, acesta este disponibil doar pentru motorizările
cu şase şi opt cilindri. 250 CDI BlueEFFICIENCY va costa în România
50.300 euro fără TVA şi va fi disponibil începând din luna aprilie
a anului viitor.
Modelul CLS 350 CDI costă cu 3.000 de euro mai mult şi poate fi
comandată în România deja din 15 septembrie, deşi lansarea
oficială va avea loc la sfârşitul lunii ianuarie 2011. Tot în
această perioadă vor sosi în România şi primele maşini comandate.
Acestea vor fi doar versiuni 350 pe benzină şi diesel, deoarece
vârful de gamă 500 va putea fi comandat doar din primăvara
anului viitor.
Mercedes speră să comercializeze în România cel puţin acelaşi
număr de unităţi reuşit de fosta generaţie, deşi va fi la fel de
greu să se realizeze acest lucru, la fel cum va fi greu să vândă
170.000 de unităţi la nivel mondial. În plus, acum există o
concurenţă acerbă. De exemplu, oficialii Mercedes-Benz văd drept
concurenţi direcţi noul Audi A7, Porsche Panamera şi BMW Seria 5
GT.
Criza economică, mentalitatea creată de aceasta în rândul oamenilor
cu putere de cumpărare şi viitoarele decizii ale Guvernului în
ceea ce priveşte taxele şi impozitele sunt factorii care vor
decide soarta acestor maşini superbe pe piaţa auto din
România.
Citiţi mai multe în numărul din noiembrie al revistei ProMotor