Metrorex: încă 22 milioane lei pentru scări rulante şi proiect pentru magistrala Colentina - Rahova

Autor: Neagu Lidia-Ileana 20.10.2010

Metrorex a încheiat un act adiţional de 21,71 mi­lioane de lei, fără TVA, cu asocierea Somet/Schind­ler România, care montează scările rulante în reţeaua de metrou, reprezentând lucrări suplimentare în staţiile Victoriei şi Unirii.

"Lucrările suplimentare au constat în realizarea pasajului de trecere şi montarea escalatoarelor între sta­ţiile Victoriei 1 şi 2. De asemenea, montarea escala­toarelor pe scările fixe în pasajul de corespondenţă dintre Unirii 1 şi 2, dar şi alte lucrări mai mici", a de­clarat directorul tehnic şi de investiţii al Metrorex, Ştefan Rotaru.
Contractul iniţial a fost atribuit în mai 2009 pentru 70,59 milioane de lei, fără TVA, şi prevede înlocuirea scă­rilor rulante din staţiile de metrou până la jumă­tatea anului 2011.
Scările rulante ale metroului au depăşit durata de viaţă, cele mai multe fiind montate în urmă cu peste 20 de ani. Aproximativ 700.000 de persoane folosesc zilnic re­ţeaua de metrou, care are o lungime de 67 kilometri, patru magistrale şi 49 de staţii.

Firma Somet este controlată de mai multe per­soane fizice, principalul acţionar fiind Ştefan Marian Stanciu (48,19%), iar în structura acţionariatului se regăseşte şi SIF Muntenia (5%).
Schindler România a fost înfiinţată în 1999, ca parte a grupului Schindler, fiind responsabilă pentru distribuirea, instalarea şi întreţinerea tuturor ascensoarelor şi scărilor rulante ale mărcii.
Reprezentanţii companiei au mai anunţat că vor să organizeze o licitaţie pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru Magistrala VII de metrou Rahova-Colentina, lucrările urmând să se desfăşoare pe o perioadă de circa 7-8 ani.

"Metrorex îşi propune organizarea unei proceduri de atribuire care să asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare calificat în servicii de arhitectură şi de inginerie specializată în domeniul transportului public urban subteran de metrou. Obiectivul contractului este de a furniza beneficia­rului soluţia optimă pentru realizarea noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic şi cu asigurarea încadrării în timp şi în buget", se arată într-un comu­ni­cat al companiei. Sursa citată nu precizează valoarea studiilor şi nici data de organizare a procedurii de achi­ziţie. Magistrala va fi realizată pe traseul Alexandriei-Piaţa Unirii-Voluntari şi va asigura legătura pe direcţia sud vest-nord est, între zona centrală şi cartierele Rahova şi Colentina.
Lungimea liniei este de circa 21 km, iar numărul probabil al staţiilor 31.

Metrorex estimează că documentaţia şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei vor fi elaboraţi în 12 luni. Anul trecut, operatorul a lansat un anunţ de intenţie pe site-ul de achiziţii publice, pentru elaborarea acestor studii, la o valoare estimativă a contractului de 55,42 milioane de lei, fără TVA.