Piaţa bunurilor de lux se bazează pe bărbaţi pentru a creşte
Piaţa bunurilor de lux îşi revine mai repede decât era
preconizat, în mare parte datorită americanilor bogaţi care îşi
reînnoiesc garderoba şi noilor îmbogăţiţi din China puşi pe
cheltuit, scrie The Huffingtonpost.
Vânzările de haine cu semnătura unor designeri celebri, de bunuri
din piele, bijuterii sau ceasuri de mână sunt preconizate să
crească cu 10%, până la 168 de miliarde de euro în 2010, făcând
astfel uitat anul dezastruos 2009, când vânzările au scăzut cu 8%,
până la 153 de miliarde de euro, conform unui raport al firmei de
investiţii Bain & Co.
"Este cu adevărat impresionant modul în care clienţii au revenit în
abordarea privind achiziţiile de bunuri de lux, în special în
Statele Unite şi în Europa", a spus Claudia D'Arpizio, partener şi
expert în sectorul bunurilor de lux în cadrul Bain. Vânzările pe
piaţa americană au crescut cu 12%, comparativ cu 6 procente în
Europa şi 22% în Asia.
Piaţa produselor din piele, singurul segment care s-a menţinut
stabil anul trecut, este de aşteptat să crească cu 16%, până la 43
de miliarde de euro, în timp ce sectorul articolelor vestimentare,
cu cea mai mare pondere în întreaga piaţă a bunurilor de lux, a
crescut cu 8%, până la 45 de miliarde de euro.
Sezonul sărbătorilor va mai aduce un plus la rezultatele anuale,
iar Bain estimează că avansul sectorului va fi în cel mai rău caz
de 9% şi poate ajunge la 11% în cazul în care cumpărătorii vor
reveni în forţă. Totuşi, creşterea se va tempera în 2011, urmând a
se situa între 3% şi 5% dacă dolarul se va deprecia în continuare
faţă de euro.
Vânzările din Asia au fost alimentate de către China, unde acestea
au crescut cu 30%, China ajungând a treia mare piaţă de desfacerea
a bunurilor de lux în numai cinci ani. Vânzările din Japonia au
înregistrat o scădere de 1%.
"Surpriza cea mare a ultimilor ani sunt chinezii. Acum, ei sunt
foarte vizibili în Europa şi, de asemenea, în SUA. Călătoresc acum
peste tot în lume", a declarat D'Arpizio. Brandurile celebre
evoluează mai bine decât cele mici pentru că au avut puterea să
treacă peste criză şi să investească în noi produse pentru a atrage
clienţii înapoi în magazine. Problemele brandurilor mici vor duce
la un val de consolidare în industrie, companiile mari urmând să le
înghită pe cele mici, a mai spus D'Arpizio.
Pe pieţele emergente articolele pentru bărbaţi se vând mai bine
decât cele pentru femei, în timp ce pe pieţele mature obiceiurile
de shopping ale bărbaţilor încep să semene tot mai mult cu cele ale
femeilor.
"Noi o numim feminizarea societăţii. Bărbaţii sunt mai puţin
conservatori în zona modei, ei navighează mai mult pe internet
pentru a găsi brandurile lor preferate, sunt mai educaţi şi mai
buni cunoscători ai sectorului", a spus D'Arpizio.