Piaţa bunurilor de lux se bazează pe bărbaţi pentru a creşte

Autor: Traian Terzianm 21.10.2010

Piaţa bunurilor de lux îşi revine mai repede decât era preconizat, în mare parte datorită americanilor bogaţi care îşi reînnoiesc garderoba şi noilor îmbogăţiţi din China puşi pe cheltuit, scrie The Huffingtonpost.

Vânzările de haine cu semnătura unor designeri celebri, de bunuri din piele, bijuterii sau ceasuri de mână sunt preconizate să crească cu 10%, până la 168 de miliarde de euro în 2010, făcând astfel uitat anul dezastruos 2009, când vânzările au scăzut cu 8%, până la 153 de miliarde de euro, conform unui raport al firmei de investiţii Bain & Co.

"Este cu adevărat impresionant modul în care clienţii au revenit în abordarea privind achiziţiile de bunuri de lux, în special în Statele Unite şi în Europa", a spus Claudia D'Arpizio, partener şi expert în sectorul bunurilor de lux în cadrul Bain. Vânzările pe piaţa americană au crescut cu 12%, comparativ cu 6 procente în Europa şi 22% în Asia.
Piaţa produselor din piele, singurul segment care s-a menţinut stabil anul trecut, este de aşteptat să crească cu 16%, până la 43 de miliarde de euro, în timp ce sectorul articolelor vestimentare, cu cea mai mare pondere în întreaga piaţă a bunu­rilor de lux, a crescut cu 8%, până la 45 de miliarde de euro.

Sezonul sărbătorilor va mai aduce un plus la rezultatele anuale, iar Bain estimează că avansul sectorului va fi în cel mai rău caz de 9% şi poate ajunge la 11% în cazul în care cumpărătorii vor reveni în forţă. Totuşi, creşterea se va tempera în 2011, urmând a se situa între 3% şi 5% dacă dolarul se va deprecia în continuare faţă de euro.
Vânzările din Asia au fost alimentate de către China, unde acestea au crescut cu 30%, China ajun­gând a treia mare piaţă de desfacerea a bunurilor de lux în numai cinci ani. Vânzările din Japonia au înregistrat o scădere de 1%.

"Surpriza cea mare a ultimilor ani sunt chinezii. Acum, ei sunt foarte vizibili în Europa şi, de asemenea, în SUA. Călătoresc acum peste tot în lume", a declarat D'Arpizio. Brandurile celebre evoluează mai bine decât cele mici pentru că au avut puterea să treacă peste criză şi să investească în noi produse pentru a atrage clienţii înapoi în magazine. Problemele brandurilor mici vor duce la un val de consolidare în industrie, companiile mari urmând să le înghită pe cele mici, a mai spus D'Arpizio.
Pe pieţele emergente articolele pentru bărbaţi se vând mai bine decât cele pentru femei, în timp ce pe pieţele mature obiceiurile de shopping ale bărbaţilor încep să semene tot mai mult cu cele ale femeilor.
"Noi o numim feminizarea societăţii. Bărbaţii sunt mai puţin conservatori în zona modei, ei navighează mai mult pe internet pentru a găsi brandurile lor preferate, sunt mai educaţi şi mai buni cunoscători ai sectorului", a spus D'Arpizio.