Cum a ajuns grupul Asesoft la afaceri de 300 de milioane de euro

Ziarul Financiar 25.10.2010

Grupul Asesoft, format în prezent din şase companii în domeniul distribuţiei, soluţiilor web şi integrare IT, a fost fondat în urmă cu zece ani de Sebastian Ghiţă. Prima afacere a antrepronorului polieştean în vârstă de 32 a fost în liceu când le făcea cărţi de vizită oamenilor de afaceri din Ploieşti. La 18 ani a participat la prima sa licitaţie pentru furnizarea de calculatoare, pe care a câştigat-o împotriva unei companii importante din acest domeniu.

Grupul Asesoft a fost fondat într-un apartament, ajungând în timp una dintre cele mai cunoscute companii de pe piaţa locală de IT&C, cu afaceri anul trecut de aproape 300 de milioane de euro.

Prima mare achiziţie a avut loc în martie 2009 când Grupul Flamingo International a cedat integral partea de distribuţie indirectă către Asesoft Distribution, ajuns anul trecut cel mai mare distribuitor de pe piaţa locală de IT&C. Compania estimează afaceri de 144 de milioane de euro în acest an, în creştere cu 30% faţă de 2009. Asesoft Distribution reprezintă 65% din afacerile totale ale grupului controlat de Ghiţă. Cu un an înainte Asesoft Distribution a preluat şi 50% din distribuitorul Combox.

Una dintre cele mai importante achiziţii a fost preluare anul trecut a 51% din acţiunile eMAG, cel mai mare retailer online din România, cu afaceri estimate anul acesta de 100 de milioane de euro. În urma preluării retailerului online, Iulian Stanciu, care deţine 50% din Asesoft Distrinbution, a devenit directorul general al eMAG.

Luna trecută grupul Asesoft a cumpărat retailerul Flanco. Astfel, Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu, acţionarii companiei, au preluat 60% din acţiunile companiei, în timp ce restul titlurilor au rămas băncilor creditoare, respectiv ING Bank, UniCredit Tiriac Bank şi BRD. Noii actionari au adus lichidităţi de 14 mil. euro, din care 10 mil. euro vor acoperi datoriile bancare.