Test Auto ZF: Honda Accord 2,2 i-DTEC, limuzina de drum lung
Honda Accord este una din principalele alternative la limuzinele
europene de clasă medie, cum ar fi Volkswagen Passat, Ford Mondeo,
sau chiar versiunile de bază ale lui Audi A4.
Designul este unul sportiv, elegant şi în acelaşi timp masiv,
motoarele sunt tipice japoneze, la fel ca şi calitatea materialelor
şi a finisajelor din habitaclu.
La fel ca şi concurenţii săi direcţi, Accord se doreşte a fi
limuzina "universală" - care să se descurce şi în traficul urban
fără probleme, dar care să ofere şi un confort peste medie atunci
când vine vorba de drumuri mai lungi. Şi pentru a-l testa cum
trebuie, am parcurs un traseu de peste 1.200 km la volanul unui
Accord 2,2 i-DTEC cu transmisie automată cu cinci trepte, pe
traseul Bucureşti-Craiova-Bucureşti şi
Bucureşti-Petroşani-Bucureşti, pe defileul Jiului.
La un automobil de "cursă lungă" nu contează cel mai mult consumul
de combustibil. Desigur, acesta trebuie să fie cât mai scăzut
pentru a reduce cheltuielile, dar aşa am ajunge să alegem un
automobil de segment mini sau mic. Important este confortul din
habitaclu, de la spaţiu la scaune cu un bun suport lateral, la
ergonomia comenzilor şi la dotări. Toate acestea le-am regăsit la
Accord. Scaunele au oferit un confort demn se clasa premium,
suspensia era exact cât trebuie de confortabilă fără a afecta însă
ţinuta de drum iar sistemul multimedia a recunoscut din prima
iPhoneul 3G conectat prin USB. La interior singurul lucru care l-am
putea critica este mărimea portbagajului. La Accord acesta are 460
de litri, în timp ce concurenţii săi oferă peste 500 de litri. Un
alt minus ar fi spaţiul destinat pasagerilor spate, care aminteşte
mai mult de un sedan compact şi nu de unul de clasă medie.
În condiţiile în care maşina are aproape 1,7 tone, motorul diesel
de 2,2 litri şi 150 CP s-a dovedit o alegere bună. Acesta
furnizează un cuplu de 350 Nm încă de la 2.000 rpm şi nu se
plafonează decât la peste 4.000 rpm, ceva mai sus decât majoritatea
dieselurilor de pe piaţă. Pe de altă parte, la această cilindree
concurenţa oferă acum puteri de aproape 200 CP, iar cutiile de
viteze au şase trepte, nu cinci ca în cazul modelului testat. Pe de
altă parte, Accord dispunea în plus de padele pe volan pentru
schimbarea treptelor - dotare care o întâlnim la modele premium
precum Audi A4 sau noul VW Passat.
Consumul mediu înregistrat de-a lungul celor 1.200 km a fost de
aproape 7 litri/100 km, faţă de 6,4 litri/100 km cel oficial, în
condiţiile în care stilul de condus nu a fost mai deloc unul
economic, ambele rute fiind destul de alomerate.
Preţul unui Accord cu echipare Executive, motor diesel 2,2 litri şi
cutie automată porneşte de la 114.000 RON cu TVA inclus,
aproximativ 26.600 de euro, Honda fiind primul importator care
comunică o parte din preţuri în lei, pentru a evita scumpirea
maşinilor pe fondul devalorizării monedei naţionale.