Test Auto ZF: Honda Accord 2,2 i-DTEC, limuzina de drum lung

Autor: Bogdan Alecu 26.10.2010

Honda Accord este una din principalele alternative la limuzinele europene de clasă medie, cum ar fi Volkswagen Passat, Ford Mondeo, sau chiar versiunile de bază ale lui Audi A4.
Designul este unul sportiv, elegant şi în acelaşi timp masiv, motoarele sunt tipice japoneze, la fel ca şi calitatea materialelor şi a finisajelor din habitaclu.

La fel ca şi concurenţii săi direcţi, Accord se doreşte a fi limuzina "universală" - care să se descurce şi în traficul urban fără probleme, dar care să ofere şi un confort peste medie atunci când vine vorba de drumuri mai lungi. Şi pentru a-l testa cum trebuie, am parcurs un traseu de peste 1.200 km la volanul unui Accord 2,2 i-DTEC cu transmisie automată cu cinci trepte, pe traseul Bucureşti-Craiova-Bucureşti şi Bucureşti-Petroşani-Bucureşti, pe defileul Jiului.

La un automobil de "cursă lungă" nu contează cel mai mult consumul de combustibil. Desigur, acesta trebuie să fie cât mai scăzut pentru a reduce cheltuielile, dar aşa am ajunge să alegem un automobil de segment mini sau mic. Important este confortul din habitaclu, de la spaţiu la scaune cu un bun suport lateral, la ergonomia comenzilor şi la dotări. Toate acestea le-am regăsit la Accord. Scaunele au oferit un confort demn se clasa premium, suspensia era exact cât trebuie de confortabilă fără a afecta însă ţinuta de drum iar sistemul multimedia a recunoscut din prima iPhoneul 3G conectat prin USB. La interior singurul lucru care l-am putea critica este mărimea portbagajului. La Accord acesta are 460 de litri, în timp ce concurenţii săi oferă peste 500 de litri. Un alt minus ar fi spaţiul destinat pasagerilor spate, care aminteşte mai mult de un sedan compact şi nu de unul de clasă medie.

În condiţiile în care maşina are aproape 1,7 tone, motorul diesel de 2,2 litri şi 150 CP s-a dovedit o alegere bună. Acesta furnizează un cuplu de 350 Nm încă de la 2.000 rpm şi nu se plafonează decât la peste 4.000 rpm, ceva mai sus decât majoritatea dieselurilor de pe piaţă. Pe de altă parte, la această cilindree concurenţa oferă acum puteri de aproape 200 CP, iar cutiile de viteze au şase trepte, nu cinci ca în cazul modelului testat. Pe de altă parte, Accord dispunea în plus de padele pe volan pentru schimbarea treptelor - dotare care o întâlnim la modele premium precum Audi A4 sau noul VW Passat.

Consumul mediu înregistrat de-a lungul celor 1.200 km a fost de aproape 7 litri/100 km, faţă de 6,4 litri/100 km cel oficial, în condiţiile în care stilul de condus nu a fost mai deloc unul economic, ambele rute fiind destul de alomerate.
Preţul unui Accord cu echipare Executive, motor diesel 2,2 litri şi cutie automată porneşte de la 114.000 RON cu TVA inclus, aproximativ 26.600 de euro, Honda fiind primul importator care comunică o parte din preţuri în lei, pentru a evita scumpirea maşinilor pe fondul devalorizării monedei naţionale.