Afacerile retailerului de bricolaj Brico Expert ar putea creşte cu 6%

Autor: Dornescu Ioan Valeriu 26.10.2010

Brico Expert, operatorul magazinelor retailerului francez Mr. Bricolage din România, estimează că afacerile companiei vor creşte cu 6% în acest an, de la 70 milioane de lei în 2009, potrivit directorului general al retailerului de bricolaj, Tudor Profir.

El a declarat că avansul afacerilor va fi influenţat printre altele de deschiderea celei de-a treia unităţi a reţelei la Iaşi.

Profir a estimat că pieţele pe care activează operatorii de retail de bricolaj vor înregistra în acest an scăderi de 10-25%.

Printre măsurile luate de companie în acest an pentru susţinerea vânzărilor se numără reduceri de preţuri sau menţinerea acestora la nivelul anterior creşterii TVA.

"Brico Expert a deschis în luna martie un magazin la Iaşi. Alte deschideri, pe termen scurt şi mediu, atât în spaţiile pregătite pentru dezvoltarea reţelei, cât şi în spaţii care vor fi achiziţionate în viitor vor fi stabilite de către acţionarii societăţii în primul trimestru al anului 2011 în funcţie şi de stabilizarea/revenirea pe creştere a pieţei de bricolaj din România", a afirmat Profir.

Celelalte două unităţi ale retailerului sunt la Bucureşti şi Piteşti.

Întrebat cum estimează evoluţia pieţei în acest an şi care este cota companiei, Profir a afirmat că acestea sunt dificil de evaluat, în condiţiile în care segmentul de bricolaj cuprinde aproximativ 50.000 de produse, comercializate prin intermediul magazinelor de retail cu suprafeţe mari de vânzare, al celor tradiţionale cu suprafeţe reduse şi al unităţilor specializate doar pe anumite categorii.

Cei mai mari acţionari ai Brico Expert sunt Cezar Rapotan, proprietarul distribuitorului de materiale de construcţii Arabesque, cu o participaţie de 80,4%, şi francezii de la Mr. Bricolage, cu 13,3%.