OBI, planuri pentru 2-4 magazine anul viitor

Ziarul Financiar 27.10.2010

Reţeaua germană OBI, deţinută de grupul Tengelmann, intenţionează să menţină în 2011 nivelul investiţiilor din acest an, de 20 de milioane de euro, bani care vor fi destinaţi deschiderii de noi magazine. "Vrem să mai deschidem două-patru magazine în cursul anului viitor, oraşele pe care le vizăm pentru dezvoltarea acestora fiind Timişoara, Craiova, Constanţa, Cluj sau Braşov. Abia după ce vom fi prezenţi în oraşele mari ne vom uita şi la cele mici.

Ţinta noastră este în continuare de a avea 20 de magazine în România", a declarat Dieter Messner, membru în boardul retailerului german de bricolaj OBI la nivel internaţional. El spune că investiţiile necesare acestor deschideri vor fi realizate integral din fonduri proprii. În acest moment nu a fost demarată construcţia unui nou magazin, dar managementul poartă negocieri pentru închirierea de noi spaţii, principalul oraş vizat fiind Bucureştiul. "Dacă îmi dai patru locaţii bune în Bucureşti pentru noi magazine OBI le iau imediat. Am vrea să mai avem două-trei magazine în Bucureşti, dar totul depinde de ce se va întâmpla în perioda următoare", a mai spus Messner. OBI a deschis recent în Capitală cel de-al şaptelea magazin din România, alte inaugurări realizate anul acesta fiind în Ploieşti şi Sibiu. Investiţia medie pe fiecare unitate, cu o suprafaţă totală de vânzare de aproximativ 10.000 de metri pătraţi şi 120 de angajaţi, este de circa 5 milioane de euro. OBI România, companie cu 433 de angajaţi la finalul lui 2009, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 32,5 milioane de euro.