Subsidiara locală a Xerox intră din nou pe mâna unui român
Gabriel Pantelimon, directorul de vânzări şi marketing al companiei în Europa Centrală şi de Est, Turcia şi Israel, l-a înlocuit pe Petr Sichrovsky, care s-a întors în Cehia
Operaţiunile locale ale companiei americane Xerox, unul dintre
cei mai mari furnizori de imprimante şi copiatoare din lume, sunt
conduse din nou de un român de la începutul acestei luni, după ce
Petr Sichrovsky, managerul care a fost numit CEO în iulie 2009, a
plecat din companie pentru a lucra pentru o altă companie în ţara
natală, Cehia. Anterior, Xerox România a fost condusă de Marius
Perşinaru, care a fost promovat anul trecut în funcţia de
vicepreşedinte operaţional pe pieţele emergente ale companiei,
răspunzând de 100 de ţări, un business cumulat de 1,5 miliarde de
dolari.
Noul director executiv al Xerox România, care va răspunde şi de
operaţiunile din Republica Moldova, este Gabriel Pantelimon,
directorul de vânzări şi marketing al Xerox Europa Centrală şi de
Est, Turcia şi Israel.
Pantelimon s-a alăturat echipei Xerox în 1997, în cadrul
departamentului de vânzări. De atunci, el a deţinut mai multe
funcţii în companie, fiind numit în 2008, Global Accounts Manager
- Xerox Europa Centrală şi de Est, Israel şi Turcia, iar în 2009
director de marketing şi vânzări pentru aceeaşi regiune.
"Ca şef pentru operaţiunile de vânzări şi marketing ale Xerox în
Europa Centrală şi de Est, Israel şi Turcia, Pantelimon a avut ca
responsabilităţi furnizarea de venituri semnificative şi creşteri
ale profitului într-o perioadă dificilă din punct de vedere
economic", potrivit oficialilor Xerox.
În noua poziţie, Pantelimon va fi responsabil de coordonarea
activităţilor de marketing şi vânzări, servicii globale şi
operaţiuni de customer service pentru Xerox România şi Republica
Moldova.
Pantelimon a absolvit cursurile Universităţii Politehnice din
Bucureşti, Secţia ingineria şi managementul sistemelor
tehnologice, deţine un MA la University of Surrey, Guildford şi un
MBA la Bucharest School of Management.
Pantelimon preia conducerea Xerox în România, un business de
câteva zeci de milioane de dolari, într-un context dificil, în
care piaţa suferă încă din cauza reducerii cererii pe fondul
recesiunii.
Petr Sichrovsky, fostul CEO al Xerox România, spunea recent într-un
interviu pentru ZF că piaţa locală de servicii şi echipamente de
imprimare ar putea înregistra în acest an o creştere uşoară, pe
fondul unei reveniri a cererii din partea clienţilor care caută
să-şi optimizeze costurile şi să-şi mărească productivitatea.
"Piaţa rămâne una dură în România, pentru că, prin comparaţie cu
alte ţări din Europa Centrală şi de Est, economia suferă mai mult.
Există o revenire lentă, care va continua până la finele anului,
dar care va fi afectată de condiţiile economice dificile. În aceste
condiţii vom avea o creştere zero sau foarte modestă a pieţei
totale."
Anul trecut piaţa de servicii şi echipamente de imprimare a căzut
dramatic, cu 65%, pe fondul îngheţării cheltuielilor de către
companii şi consumatori.
În 2008, Xerox România şi Republica Moldova obţinuse venituri de
peste 72 de milioane de dolari, în creştere cu 18% faţă de anul
precedent. Compania nu a anunţat veniturile pe anul 2009, iar
Sichrovsky a declarat doar că scăderea a fost mai mică decât cea a
pieţei.
În ceea ce priveşte cifra de afaceri din bilanţul contabil depus de
Xerox la Registrul Comerţului din România, de 17,6 mil. euro în
2009, Sichrovsky a declarat că aceasta este "total irelevantă",
întrucât nu acoperă întreg businessul companiei de pe piaţa locală.
Şi în 2008, când Xerox a raportat un business de peste 72 mil.
dolari pe piaţa locală, la Registrul Comerţului cifra raportată a
fost de 21,9 mil. euro. Potrivit datelor de la Registrul
Comerţului, compania a avut un profit brut de 0,8 mil. euro în
2009, faţă de 4,1 mil. euro în 2008.