Cine mai cumpără creme şi parfumuri în criză? De ce s-au mutat cosmeticele la mall

Ziarul Financiar 03.11.2010

Comercianţii mizează în ultima vreme pe o strategie care urmăreşte clientul, după cum spun cei mai mulţi retaileri de cosmetice, care au remarcat că românii au tendinţa de a merge în locuri de unde pot cumpăra cât mai multe produse din diverse magazine.

Deşi criza s-a simţit în încasări şi a adus pentru The Body Shop o "contracţie semnificativă a cifrei de afaceri, contracţie din care credem că vom recupera o parte până la sfârşitul anului", compania nu a închis niciun magazin "şi facem eforturi să putem depăşi această perioadă dificilă susţinând magazinele care performează mai slab". 2010 a fost pentru The Body Shop cel mai greu an de la intrarea pe piaţa din România, iar estimările pentru anul viitor nu sunt nici ele optimiste.

Şi Roxana Rasu, director general al Sephora, consideră că "2010 este cu siguranţă un an mai dificil decât 2009 din cauza tuturor schimbărilor care au intervenit, de la criza financiară, creşterea TVA la scăderile de salarii". În acest context Sephora a fost nevoită să închidă în 2009 magazinul din Brăila şi să sisteze planurile de deschidere de noi magazine. Totuşi există planuri ca în următorii doi ani compania să acopere toate oraşele mari în care nu este prezentă momentan. Ultimul magazin deschis a fost în Arad, în Atrium Center, în luna martie, şi a urmat celor din Bucureşti, Constanţa, Cluj, Suceava, Iaşi şi Piteşti. Deşi magazinul Sephora din Arad are "performanţe mai bune decât aşteptările noastre", cel mai bun magazin din punctul de vedere al vânzărilor este cel din Mall Vitan, acesta având cea mai mare suprafaţă de vânzare (700 mp), dublă faţă de restul magazinelor.

Citiţi mai multe despre strategiile de criză ale comercianţilor pe www.businessmagazin.ro