Un veteran Microsoft, noul şef al Google România

Autor: Magraon Andreea 03.11.2010

Dan Bulucea (42 de ani), care a lucrat timp de 12 ani în cadrul gigantului software Microsoft, va conduce din această lună biroul de la Bucureşti al Google, cel mai popular motor de căutare din lume. Gigantul internet a rămas fără country manager în România din 2008, când Radu Tudorache, care a ocupat funcţia timp de un an, a plecat la Romtelecom.

Potrivit reprezentanţilor companiei, Bulucea se va ocupa din această poziţie de dezvoltarea afacerilor şi imple­men­ta­rea strategiei Google în România, stabilirea unor relaţii de afa­ceri cu partenerii români şi vânzările directe de pu­blicitate. Dan Bulucea (foto) nu a putut fi contactat ieri pentru comentarii.
Noul şef al Google a de­mi­sionat în primăvară din func­ţia de director de mar­ke­ting al Microsoft, reprezen­tan­ţa locală al celui mai mare pro­ducătorului de software din lume, după 12 ani în cadrul com­paniei. El a fost numit în această funcţie în 2006, după ce a ocupat timp de trei ani func­ţia de Se­nior Platform Stra­tegy Ma­nager la Centrul Micro­soft pentru Europa Cen­trală şi de Est din Germania.

El şi-a motivat atunci decizia prin dorinţa "de a face altceva" şi a declarat că avea oferte din alte părţi, dar că eva­lua alternativele, una din­tre acestea fiind începerea unei afaceri în domeniul IT&C.

Google a fost până acum prezent în România cu produse localizate pentru utilizatorii români, în primul rând motorul de căutare Google.ro, precum şi Google Maps, Google Places, Google Apps sau Google Translate. "România este o ţară foarte interesantă pentru Google, unde vedem oportunităţi atât în ce priveşte utilizatorii individuali, cât şi companiile", declară Dan Bulucea într-un comunicat.

Până la deschiderea biroului Google la Bucureşti, operaţiunile companiei în România erau gestionate de sediul de la Dublin, în Irlanda.
Google a obţinut anul trecut din România venituri de 121.416 euro şi un profit brut de puţin peste 2.000 de euro arată datele de la Registrul Comerţului pentru Google Bucharest SRL, firma pe care gigantul american a înfiinţat-o în ianuarie 2008. Potrivit specialiştilor din piaţă, datele nu reflectă amploarea businessului Google, estimat de aceştia la câteva milioane de euro.
De asemenea, gigantul internet american Yahoo! caută un country content manager pentru România, pentru un site în limba română pe care îl va lansa în primul trimestru al anului 2011. "Procedura este în curs de desfăşurare, deja există o listă scurtă de candidaţi", a declarat pentru ZF Mihai Fanache, managing director al Media Cafe, singurul vânzător de reclame pe platformele firmei americane pe piaţa locală.