Un veteran Microsoft, noul şef al Google România
Dan Bulucea (42 de ani), care a lucrat timp de 12 ani în cadrul
gigantului software Microsoft, va conduce din această lună biroul
de la Bucureşti al Google, cel mai popular motor de căutare din
lume. Gigantul internet a rămas fără country manager în România din
2008, când Radu Tudorache, care a ocupat funcţia timp de un an, a
plecat la Romtelecom.
Potrivit reprezentanţilor companiei, Bulucea se va ocupa din
această poziţie de dezvoltarea afacerilor şi implementarea
strategiei Google în România, stabilirea unor relaţii de afaceri
cu partenerii români şi vânzările directe de publicitate. Dan
Bulucea (foto) nu a putut fi contactat ieri pentru
comentarii.
Noul şef al Google a demisionat în primăvară din funcţia de
director de marketing al Microsoft, reprezentanţa locală al
celui mai mare producătorului de software din lume, după 12 ani în
cadrul companiei. El a fost numit în această funcţie în 2006, după
ce a ocupat timp de trei ani funcţia de Senior Platform Strategy
Manager la Centrul Microsoft pentru Europa Centrală şi de Est
din Germania.
El şi-a motivat atunci decizia prin dorinţa "de a face altceva" şi
a declarat că avea oferte din alte părţi, dar că evalua
alternativele, una dintre acestea fiind începerea unei afaceri în
domeniul IT&C.
Google a fost până acum prezent în România cu produse localizate
pentru utilizatorii români, în primul rând motorul de căutare
Google.ro, precum şi Google Maps, Google Places, Google Apps sau
Google Translate. "România este o ţară foarte interesantă pentru
Google, unde vedem oportunităţi atât în ce priveşte utilizatorii
individuali, cât şi companiile", declară Dan Bulucea într-un
comunicat.
Până la deschiderea biroului Google la Bucureşti, operaţiunile
companiei în România erau gestionate de sediul de la Dublin, în
Irlanda.
Google a obţinut anul trecut din România venituri de 121.416 euro
şi un profit brut de puţin peste 2.000 de euro arată datele de la
Registrul Comerţului pentru Google Bucharest SRL, firma pe care
gigantul american a înfiinţat-o în ianuarie 2008. Potrivit
specialiştilor din piaţă, datele nu reflectă amploarea businessului
Google, estimat de aceştia la câteva milioane de euro.
De asemenea, gigantul internet american Yahoo! caută un country
content manager pentru România, pentru un site în limba română pe
care îl va lansa în primul trimestru al anului 2011. "Procedura
este în curs de desfăşurare, deja există o listă scurtă de
candidaţi", a declarat pentru ZF Mihai Fanache, managing director
al Media Cafe, singurul vânzător de reclame pe platformele firmei
americane pe piaţa locală.