În piaţa farma mai e loc de creştere: Teva anunţă dublarea cifrei de afaceri
Teva, cel mai mare jucător de pe piaţa mondială a medicamentelor
generice, a înregistrat în trimestrul trei al acestui an în România
dublarea cifrei de afaceri comparativ cu perioada similară din
2009, evoluţie generată de lansările de noi produse.
Compania nu a precizat nivelul vânzărilor realizate în acest
interval. Conform unor informaţii anterioare, anul trecut Teva a
înregistrat pe plan local afaceri de 70 mil. lei (17,5 mil. euro),
în creştere cu 6% faţă de 2008. Pentru 2010 Teva vizează o creştere
de 40-50%.
Deşi pe plan internaţional compania este cel mai mare jucător din
piaţa medicamentelor generice, în România abia acum începe
ofensiva, după ce în 2009 a lansat 13 produse, iar pentru 2010 şi-a
propus să aducă minimum 10 medicamente noi.
Teva are în portofoliu atât produse inovative, cât şi generice, dar
cea mai bună evoluţie în trimestrul trei au avut-o
genericele.
Potrivit companiei, la nivelul întregii pieţe medicamentele
generice au înregistrat un ritm de creştere superior celor
originale, pe fondul noilor norme care încurajează consumul de
astfel de produse. "Este o dinamică vizibilă în toate ţările UE", a
spus Alina Luiceanu, country manager al Teva Pharmaceuticals
România.
În România, Teva deţine o cotă de piaţă de 3% şi se clasează pe
locul al zecelea pe piaţa produselor generice, conform datelor
comunicate.
Anul trecut, piaţa totală de medicamente s-a ridicat la 8,1 mld.
lei (1,9 mld. euro), potrivit datelor companiei de cercetare şi
studii de piaţă Cegedim România. Valoarea reprezintă ieşire de
medicamente din farmacii, dar calculate la preţul distribuitorilor.
Cegedim preconizează pentru acest an un avans de 5,6% al
pieţei.
Pe piaţa importului/producţiei de medicamente cei mai mari jucători
sunt Sanofi-Aventis, Roche, GlaxoSmithKline, Pfizer, Novartis,
Servier, Terapia Ranbaxy, Antibiotice, Actavis, LaborMed.