În piaţa farma mai e loc de creştere: Teva anunţă dublarea cifrei de afaceri

Autor: Ioana David 03.11.2010

Teva, cel mai mare jucător de pe piaţa mondială a medicamentelor generice, a înregistrat în trimestrul trei al acestui an în România dublarea cifrei de afaceri comparativ cu perioada similară din 2009, evoluţie generată de lansările de noi produse.

Compania nu a precizat nivelul vânzărilor realizate în acest interval. Conform unor informaţii anterioare, anul trecut Teva a înregistrat pe plan local afaceri de 70 mil. lei (17,5 mil. euro), în creştere cu 6% faţă de 2008. Pentru 2010 Teva vizează o creştere de 40-50%.

Deşi pe plan internaţional compania este cel mai mare jucător din piaţa medicamentelor generice, în România abia acum începe ofensiva, după ce în 2009 a lansat 13 produse, iar pentru 2010 şi-a propus să aducă minimum 10 medicamente noi.

Teva are în portofoliu atât produse inovative, cât şi generice, dar cea mai bună evoluţie în trimestrul trei au avut-o genericele.
Potrivit companiei, la nivelul întregii pieţe medicamentele generice au înregistrat un ritm de creştere superior celor originale, pe fondul noilor norme care încurajează consumul de astfel de produse. "Este o dinamică vizibilă în toate ţările UE", a spus Alina Luiceanu, country manager al Teva Pharmaceuticals România.

În România, Teva deţine o cotă de piaţă de 3% şi se clasează pe locul al zecelea pe piaţa produselor generice, conform datelor comunicate.
Anul trecut, piaţa totală de medicamente s-a ridicat la 8,1 mld. lei (1,9 mld. euro), potrivit datelor companiei de cercetare şi studii de piaţă Cegedim România. Valoarea reprezintă ieşire de medicamente din farmacii, dar calculate la preţul distribuitorilor. Cegedim preconizează pentru acest an un avans de 5,6% al pieţei.
Pe piaţa importului/producţiei de medicamente cei mai mari jucători sunt Sanofi-Aventis, Roche, GlaxoSmithKline, Pfizer, Novartis, Servier, Terapia Ranbaxy, Antibiotice, Actavis, LaborMed.