UPC scade pe toate liniile de business. Exodul clienţilor de pe cablu analogic, atenuat de serviciile TV digitale

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 04.11.2010

UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a înregistrat în al treilea trimestru scăderi ale numărului de clienţi pe toate liniile de business, arată datele financiare publicate de acţionarul majoritar, compania americană Liberty Global.

Pe televiziune, cel mai important business al UPC, compania a înregistrat la finele lunii septembrie 1,156 milioane de clienţi, în scădere cu 6,6% (81.300 de utilizatori) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cel mai afectat segment din portofoliul TV al UPC este cablul analogic, unde compania a ajuns la mai puţin de 700.000 de clienţi - pe fondul competiţiei dure cu RCS&RDS şi NextGen - compania de cablu a Romtelecom. Faţă de trim. 3 2009, UPC a pierdut 178.600 clienţi pe cablu analogic. Dintre aceştia 117.900 au renunţat complet la serviciile UPC, iar diferenţa a migrat spre cablul digital. Compania a ajuns astfel la 263.600 de clienţi pe cablul digital, o creştere de 30% (60.700 clienţi) faţă de anul precedent.

"Se poate observa o diminuare a numărului de clienţi pentru televiziunea analogică, aceasta fiind determinată şi de migrarea clienţilor analog către serviciul digital", a comentat Severina Pascu, directorul financiar al UPC.

O altă zonă care a compensat prăbuşirea numărului de clienţi de pe cablul analogic a fost televiziunea prin satelit, unde compania a ajuns la 198.200 de clienţi, în creştere cu 23% (36.600 utilizatori), faţă de anul precedent.

UPC a înregistrat o scădere uşoară, de 0,1% (400 de clienţi) şi pe internet, unde numărul de utilizatori a ajuns la 256.000. Pe telefonie fixă numărul de clienţi a scăzut cu 1,6% (2.300 de utilizatori), la 142.200 abonaţi.

Per total, numărul de abonamente al UPC a fost la finele lunii septembrie de 1,554 milioane, în scădere cu 5,1% (84.000) faţă de anul precedent.

Baza de clienţi a UPC a evoluat în mod similar şi în raport cu rezultatele din al doilea trimestru din 2010: cablul digital şi televiziunea prin satelit au crescut, dar nu au acoperit pierderile pe cablu analogic; internetul şi telefonia fixă au scăzut, la fel ca numărul total de abonamente.