Cosmote creşte, Romtelecom culege roadele lansării NextGen
Companiile controlate de OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom (Germania) au avut, împreună, venituri de 894 mil. euro în primele nouă luni din 2010.
Romtelecom, unul dintre cei mai mari operatori de comunicaţii
din România, a înregistrat pierderi operaţionale de 13,9 mil. euro
în trimestrul al treilea, iar veniturile au scăzut cu 6,5%, la
181,5 mil. euro, din cauza măsurilor de austeritate şi a creşterii
şomajului, potrivit datelor din raportul financiar al OTE,
acţionarul majoritar. Romtelecom a înregistrat, în aceeaşi
perioadă a anului trecut, venituri de 194,2 mil. euro şi un profit
operaţional de 8 mil. euro.
"Dată fiind scăderea consumului ca urmare a reducerii salariilor
angajaţilor bugetari şi a creşterii TVA, Romtelecom a avut
rezultate rezonabile în aceste circumstanţe defavorabile,
înregistrând o scădere cu 6,5% a veniturilor aferente trimestrului
al treilea din 2010 în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului
precedent", a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al
companiei.
Pe de altă parte, compania a anunţat creşteri ale numărului de
clienţi pe internet şi televiziune, care au compensat parţial
scăderea de pe principalul business, telefonia fixă. Numărul
liniilor de telefonie fixă operate de companie a scăzut cu 6,3% în
perioada 1 octombrie 2009 - 30 septembrie 2010, la 2,632
milioane.
Creşterea vine în mare parte de la compania de cablu a Romtelecom,
NextGen, ale cărei rezultate sunt consolidate de operator. Spre
exemplu, NextGen a adus aproape 80.000 de clienţi pe internet. În
total, baza de abonaţi a crescut pe serviciile de internet de la
764.708 la 947.379 (plus 23,9%), şi pe cele de televiziune (prin
satelit şi broadband) de la 831.043 la 1,003 milioane. În acest
context, Romtelecom a depăşit astfel pentru prima dată pragul de un
milion de clienţi pe serviciile de televiziune.
NextGen, o companie coordonată de Ovidiu Ghiman - fostul director
comercial al RCS&RDS, atacă piaţa cu tarife diferite - în
funcţie de competiţia locală, şi are o viteză de reacţie mult mai
rapidă decât Romtelecom. Strategia de achiziţii şi tarife mici a
ajutat astfel Romtelecom să-şi îmbunătăţească rezultatele în acest
context.
Cosmote, numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, a
înregistrat în trim. 3 venituri totale de 117,5 mil. euro, în
creştere cu 8,5% faţă de anul precedent, potrivit datelor din
raportul financiar al grupului OTE, acţionarul majoritar.
Veniturile din servicii au crescut cu 3,4% în trim. 3 iar profitul
operaţional (EBITDA) a fost de 23,3 mil. euro, în creştere cu 12%
faţă de anul precedent.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) pentru al treilea trimestru din
2010 a crescut cu 6%, până la 4,56 euro, comparativ cu 4,29 euro în
al doilea trimestru din 2010. "Suntem mulţumiţi de performanţa în
cel de-al treilea trimestru, având în vedere provocările
contextului economic, scăderea consumului şi competiţia intensă", a
spus Konstantinos Apostolou, directorul financiar al Cosmote
România.
Operatorul a avut venituri de 317,2 mil. euro şi un profit EBITDA
(înainte de dobânzi, impozitare, depreciere şi amortizare) de 57,1
mil. euro în primele nouă luni din 2009. Pe de altă parte, profitul
operaţional (EBITDA) a coborât cu 14,8%, la 48,6 mil. euro.