O zi din viaţa unui executiv care locuieşte într-un hotel de lux

Autor: Mirabela Tiron 04.11.2010

Nu îi scapă nicio activitate care se desfăşoară în hotelul de cinci stele JW Marriott din Capitală, cea mai mare unitate de lux după cifra de afaceri, în care israelianul Igael Porecki locuieşte încă din iunie 2009, când a preluat conducerea.



A devenit parte a "familiei" for­mată din 300 de oameni, care a dus businessul hotelier JW Marriott la 26 milioane de euro anul trecut. "Când totul pare şi îţi dă senzaţia de «acasă», tinzi să lucrezi mult mai multe ore săptămânal, chiar şi în timpul liber. A locui chiar în clădirea în care lucrezi înseamnă ca jobul să devină o parte atât de importantă din viaţă, încât devine dificil de spus unde începe viaţa personală şi unde cea profesională", spune Igael Porecki, directorul general al JW Marriott, care locuieşte într-un apartament al hotelului de mai bine de un an.

Cel mai fidel "oaspete" al hotelului

Din iunie anul trecut, Porecki, 60 de ani, a devenit cel mai fidel "oaspete" al hotelului de cinci stele din Capitală, care operează 402 camere. Şi Friedrich Niemann, care a condus timp de cinci ani hotelul de lux Athénée Palace Hilton, a locuit două luni în hotel la preluarea mandatului, de unde lua zilnic pulsul eveni­men­telor. Ulterior, el s-a mutat într-un apartament de serviciu. Noul executiv, canadianca Linda Griffin, şi-a închiriat un apartament de serviciu în afara hotelului. "Îmi beau cafeaua de dimineaţă alături de oaspeţii hotelului, exact aşa cum aş face acasă alături de prieteni foarte apropiaţi", po­ves­teşte Porecki, care îşi începe ziua la şase dimineaţa, ceea ce îi permite să treacă şi pe la centrul de fitness World Academy din cadrul hotelului. După ora de fitness, şeful JW Marriot se întâlneşte într-o şedinţă cu şefii de de­par­tamente din hotel, iar ulterior cu parteneri de afaceri, până când se apropie ora prânzului. "Când este vorba de întâlniri de afaceri aleg unul din restaurantele hotelului, însă atunci când mă vizitează un membru al familiei prefer să merg undeva în afara hotelului, mai ales că Bucureştiul are multe locuri frumoase."

Se plimbă în special prin parcuri şi prin Grădina Botanică, aflată la zece minute pe jos depărtare de hotel. Igael Porecki spune că este important să menţii un echilibru între viaţa personală şi cea profesională, însă atunci când locuieşti chiar în clădirea în care munceşti devine dificil să îţi dai seama când se termină programul de muncă şi când începe timpul liber. "Mă întâlnesc şi vorbesc atât cu oaspeţii cât şi cu angajaţii din hotel. Cred în mana­gement by walking." Şeful hotelului de cinci stele menţionează că el nu este un oaspete al hotelului, ci doar parte din echipa lui, ceea ce înseamnă că nu primeşte atenţia şi tratamentul care se oferă clienţilor. Cu toate acestea, Porecki stă într-un apar­tament de lux, iar toate costurile cu mâncarea şi transportul sunt suportate de companie. Apartamentul îl împarte cu soţia, atunci când ea vine în vizită din Tel Aviv. De Revelion însă şeful JW Marriott va sărbători în hotel împreună cu soţia, cele două fiice şi cei trei nepoţi pe care îi are. "Când vine familia mea în Bucureşti mergem în excursie în Braşov, Sibiu sau Sighişoara. În nordul ţării nu am ajuns, însă mă gândesc să organizez o astfel de excursie."

Unde stau managerii hotelurilor de lux

Toţi managerii expaţi ai hotelurilor de cinci stele locuiesc câteva luni în hotel, la preluarea conducerii unităţii. Ulterior însă, în funcţie de clauzele contractuale, cei mai mulţi se mută în apartamente sau case de serviciu în zone rezidenţiale, aşa cum s-a întâmplat cu Ali Yilmaz Yildirimlar, şeful Radisson Blu, sau cu francezul Pierre Boissel, şeful Crowne Plaza. Şi în cazul hotelului de cinci stele Aducco Imperial Carol Parc, controlat de familia Petre, proprietarii şi respectiv managerii nu locuiesc în unitate, ci ocazional, de două sau trei ori pe lună, rămân în hotel pentru a primi clienţi importanţi sau pentru a se ocupa de anumite evenimente.