O zi din viaţa unui executiv care locuieşte într-un hotel de lux
Nu îi scapă nicio activitate care se desfăşoară în hotelul de cinci stele JW Marriott din Capitală, cea mai mare unitate de lux după cifra de afaceri, în care israelianul Igael Porecki locuieşte încă din iunie 2009, când a preluat conducerea.
A devenit parte a "familiei" formată din 300 de oameni, care a
dus businessul hotelier JW Marriott la 26 milioane de euro anul
trecut. "Când totul pare şi îţi dă senzaţia de «acasă», tinzi să
lucrezi mult mai multe ore săptămânal, chiar şi în timpul liber. A
locui chiar în clădirea în care lucrezi înseamnă ca jobul să devină
o parte atât de importantă din viaţă, încât devine dificil de spus
unde începe viaţa personală şi unde cea profesională", spune Igael
Porecki, directorul general al JW Marriott, care locuieşte într-un
apartament al hotelului de mai bine de un an.
Cel mai fidel "oaspete" al hotelului
Din iunie anul trecut, Porecki, 60 de ani, a devenit cel mai fidel
"oaspete" al hotelului de cinci stele din Capitală, care operează
402 camere. Şi Friedrich Niemann, care a condus timp de cinci ani
hotelul de lux Athénée Palace Hilton, a locuit două luni în hotel
la preluarea mandatului, de unde lua zilnic pulsul evenimentelor.
Ulterior, el s-a mutat într-un apartament de serviciu. Noul
executiv, canadianca Linda Griffin, şi-a închiriat un apartament de
serviciu în afara hotelului. "Îmi beau cafeaua de dimineaţă alături
de oaspeţii hotelului, exact aşa cum aş face acasă alături de
prieteni foarte apropiaţi", povesteşte Porecki, care îşi începe
ziua la şase dimineaţa, ceea ce îi permite să treacă şi pe la
centrul de fitness World Academy din cadrul hotelului. După ora de
fitness, şeful JW Marriot se întâlneşte într-o şedinţă cu şefii de
departamente din hotel, iar ulterior cu parteneri de afaceri,
până când se apropie ora prânzului. "Când este vorba de întâlniri
de afaceri aleg unul din restaurantele hotelului, însă atunci când
mă vizitează un membru al familiei prefer să merg undeva în afara
hotelului, mai ales că Bucureştiul are multe locuri
frumoase."
Se plimbă în special prin parcuri şi prin Grădina Botanică, aflată
la zece minute pe jos depărtare de hotel. Igael Porecki spune că
este important să menţii un echilibru între viaţa personală şi cea
profesională, însă atunci când locuieşti chiar în clădirea în care
munceşti devine dificil să îţi dai seama când se termină programul
de muncă şi când începe timpul liber. "Mă întâlnesc şi vorbesc atât
cu oaspeţii cât şi cu angajaţii din hotel. Cred în management by
walking." Şeful hotelului de cinci stele menţionează că el nu este
un oaspete al hotelului, ci doar parte din echipa lui, ceea ce
înseamnă că nu primeşte atenţia şi tratamentul care se oferă
clienţilor. Cu toate acestea, Porecki stă într-un apartament de
lux, iar toate costurile cu mâncarea şi transportul sunt suportate
de companie. Apartamentul îl împarte cu soţia, atunci când ea vine
în vizită din Tel Aviv. De Revelion însă şeful JW Marriott va
sărbători în hotel împreună cu soţia, cele două fiice şi cei trei
nepoţi pe care îi are. "Când vine familia mea în Bucureşti mergem
în excursie în Braşov, Sibiu sau Sighişoara. În nordul ţării nu am
ajuns, însă mă gândesc să organizez o astfel de excursie."
Unde stau managerii hotelurilor de
lux
Toţi managerii expaţi ai hotelurilor de cinci stele locuiesc câteva
luni în hotel, la preluarea conducerii unităţii. Ulterior însă, în
funcţie de clauzele contractuale, cei mai mulţi se mută în
apartamente sau case de serviciu în zone rezidenţiale, aşa cum s-a
întâmplat cu Ali Yilmaz Yildirimlar, şeful Radisson Blu, sau cu
francezul Pierre Boissel, şeful Crowne Plaza. Şi în cazul hotelului
de cinci stele Aducco Imperial Carol Parc, controlat de familia
Petre, proprietarii şi respectiv managerii nu locuiesc în unitate,
ci ocazional, de două sau trei ori pe lună, rămân în hotel pentru a
primi clienţi importanţi sau pentru a se ocupa de anumite
evenimente.