Ce se schimbă odată cu venirea Google în România?

Autor: Anca Barbulescu 09.11.2010

Săptămâna trecută, Dan Bulucea a fost desemnat country manager al Google în România. Deşi importantă, mişcarea ar putea să nu schimbe însă mare lucru pe piaţa de publicitate online din România.

Google tatonează cu piaţa locală de mai bine de doi ani, a avut la un moment dat manager în România, însă planurile au fost atunci puse în aşteptare, odată cu plecarea lui Radu Tudorache, fostul manager în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii (actuală ANCOM) care acţiona pe post de consultant pentru companie pe piaţa locală, la Romtelecom.

Din industria de publicitate online din România, Google muşcă o parte destul de consistentă, încasările fiind estimate de mai mulţi specialişti din piaţă la peste 10 milioane de euro. Cifra nu este însă oficială, cu atât mai mult cu cât Google Bucharest SRL a avut anul trecut venituri de puţin peste 120.000 de euro potrivit Ministerului Finanţelor.

Potrivit ROADS, studiul realizat periodic de IAB România şi PricewaterhouseCoopers, piaţa de publicitate online a fost anul trecut de puţin peste 15 milioane de euro. Cifrele ar arăta însă cu totul altfel dacă în calcul ar fi luate şi vânzările Google în România. Compania nu participă însă la niciun demers din industrie, printre care şi cel pentru dimensionarea acesteia, politică aplicată în mai toate pieţele europene cu excepţia Marii Britanii.

"Ne dorim ca Google să ia parte la demersurile din piaţa locală de publicitate online, dar acest lucru nu depinde de noi", spune Ionuţ Oprea, directorul executiv al IAB România.

Citiţi mai multe despre venirea Google în România şi despre reacţia competitorului Yahoo! pe www.businessmagazin.ro