Ştiri pe scurt - Companii - 10 noiembrie 2010

Autori: Cristi Moga , Roxana Petrescu , Ioana David , Adelina Mihai 09.11.2010

Construcţii

Mallul Gold Plaza din Baia Mare, inaugurat săptămâna trecută de companiile Immofinanz şi Futureal în urma unei investiţii de 70 mil. euro, a atras în primele patru zile de la deschidere (joi-duminică) circa 160.000 de vizitatori. Mallul este închiriat 89%, principalii chiriaşi fiind Cora, Cinema City, C&A sau New Yorker. Cristi Moga

Compania israeliană Danya Cebus, constructorul mallului Cotroceni Park din Bucureşti, va finaliza lucrările la proiectul Galleria din Arad, după ce a semnat cu firmele GTC şi Aura Investments un contract de 20 mil. euro, potrivit publicaţiei israeliene Globes. Mallul are programată inaugurarea în septembrie 2011, având printre chiriaşi Cora sau Cinema City. Cristi Moga

Terraform, divizia de montaj pardoseli a grupului Pazo, a finalizat lucrările din terminalul Schengen al Aeroportului Internaţional Henri Coandă, contractul având o valoare de 600.000 de euro. "Terminalul Schengen a fost o lucrare extrem de complexă, finalizată în trei luni cu 80 de muncitori", a declarat Tudor Bădiţescu, director general al Terraform, cu afaceri de 2,2 mil. euro în 2009. Andreea Neferu

Energie

Veniturile grupului ceh CEZ în Europa de Sud-Est au crescut în primele nouă luni ale anului, la fel şi EBITDA, ca urmare a rezultatelor bune înregistrate în România, se arată în raportul financiar al CEZ. În document se mai precizează că 80% din cele 139 de turbine eoliene care vor fi montate în comuna dobrogeană Fântânele sunt deja conectate la reţea. Roxana Petrescu

Farma

Compania ungară Gedeon Richter a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o cifră de afaceri de 109,9 mil. euro, în scădere cu 6,3% comparativ cu intervalul similar din 2009. Gedeon Richter deţine singura activitate integrată din industria de medicamente. La nivelul distribuţiei şi retailului, compania a avut în primele nouă luni afaceri de
97,1 mil. euro, în scădere cu 10,5% faţă de 2009. Ioana David

Branding

Familia Moraru, fostă proprietară a berii Azuga, a investit 100.000 de euro în ambalajul apelor carbogazoase Azuga Apă de Izvor, un brand lansat pe piaţa apelor minerale în acest an al cărei ambalaj a fost desenat de BrandTailors. Piaţa apelor minerale, estimată la 300 mil. euro, a atras anul acesta investiţii în noi mărci, precum Bilbor (Tuborg) sau Aqua Carpatica (Jean Valvis). Adelina Mihai