Un producător optimist: Halewood vede o revigorare a consumului de vin de sărbători

Ziarul Financiar 09.11.2010

Halewood, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa vinului, estimează că în perioada noiembrie-decembrie consumul de vin va creşte cu aproximativ 5% comparativ cu intervalul similar din 2009, iar primele evoluţii pozitive urmează să apară în a doua jumătate a acestei luni.

"În perioada noiembrie-decembrie cele mai mari vânzări le înregistrăm la vinurile spumante din gamele Rhein Extra şi Prahova Valley şi la vinurile Prahova Valley şi altele", a spus Adriana Grecu, director de marketing al Grupului Halewood.

Compania este prima din industria vinului care vorbeşte de o revigorare a consumului, în condiţiile în care alţi jucători precum Murfatlar sau Angelli declarau recent că se aşteaptă la menţinerea consumului la pragul atins anul trecut.

Anterior şi Halewood a vorbit despre reducerea consumului de vin în această iarnă însă ulterior şi-a revăzut estimările.

Perioada sărbătorilor de iarnă este cea mai bună în industria vinului, iar Halewood, spre exemplu, face 30% din volumul total în această perioadă.

Tot în această perioadă încep şi promoţiile, iar faţă de o lună normală vânzările pot să fie şi de cinci ori mai mari. Compania britanică Halewood activează la nivelul României prin intermediul Grup Halwood format din trei firme: Domeniile Halewood, care administrează 300-350 de hectare de vie, Cramele Halewood, care produc efectiv vinul şi îl distribuie pe piaţa internă, şi Halewood România, biroul de export. Pentru 2010, Halewood vizează depăşirea pragului de 10 mil. euro cifră de afaceri.

Producţia de vin din acest an este cu câteva procente mai redusă comparativ cu nivelul de 6 mil. hectolitri din 2009, conform estimărilor ZF pe baza datelor principalilor jucători din industrie.

Piaţa vinului ar putea să scadă anul acesta până la 350 mil. euro. Principalii jucători pe această piaţă sunt Murfatlar, Vincon, Cotnari, Jidvei, Halewood, Recaş.