Miliardarii Mulliez pariază 45 mil. euro pe Craiova, unde vor aduce cinci magazine

Autor: Cristi Moga 11.11.2010

Pe un teren de 12 hectare care a aparţinut uzinei Electroputere Craiova va fi construit un centru comercial în care familia oamenilor de afaceri francezi Mulliez va deschide cinci magazine.



Familia oamenilor de afaceri Mulliez, una dintre cele mai bogate din Franţa, a cumpărat, alături de doi manageri ai companiei belgiene BelRom, un teren de 12 hectare din platforma industrială Electroputere Craiova, într-o tranzacţie de peste 30 de milioane de euro, cea mai mare de pe piaţa terenurilor din afara Bucureştiului în acest an.

Proprietarii grupului Auchan, alături de oamenii de afaceri Kris Carton şi Steven van den Bossche, vor investi 90 de milioane de euro în dezvoltarea unui centru comercial pe o structură existentă care va fi reconvertită până la sfârşitul anului viitor.

Pentru prima oară pe piaţa locală familia Mulliez va duce la Craiova toate brandurile cu care este prezentă în România, respectiv un hipermarket Auchan (11.000 mp), un magazin de bricolaj Leroy Merlin (10.000 mp), un magazin Decathlon (3.500 mp), o unitate Kiabi (1.800 mp) şi un centru Norauto (1.100 mp), proiectul urmând să cuprindă şi o galerie comercială cu peste 100 de magazine şi restaurante.

Proiectul va fi dezvoltat într-un parteneriat 50-50, potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţii Auchan, astfel că familia Mulliez va avea o contribuţie de circa 45 de milioane de euro la investiţie.

"Suntem în negocieri avansate cu retaileri de fashion precum C&A, H&M, Inditex, Deichman, Takko sau Orsay", a declarat Răzvan Sin, directorul departamentului de retail al DTZ Echinox, agentul exclusiv al mallului Electroputere, care va avea o suprafaţă construită de 63.000 de metri pătraţi.

Proiectul va avea o parcare de 2.000 de locuri, în cadrul magazinelor urmând a fi angajate peste 1.500 de persoane, potrivit estimărilor Auchan.

Reprezentanţii Electroputere, companie controlată de grupul Al Arrab Contracting, spun că terenul a fost vândut în vederea achitării "datoriilor fiscale istorice" şi pentru îmbunătăţirea situaţiei financiare, iar activitatea industrială a companiei nu va fi afectată de vânzarea celor 12 hectare, în condiţiile în care suprafaţa totală a platformei este de 62 de hectare. În Craiova au mai fost anunţate două proiecte de centre comerciale - Adora Mall şi West Gate - a căror construcţie a fost blocată de criza financiară. Dezvoltatorii Adora Mall, grupul portughez Sonae Sierra, au anunţat în acest an semnarea unui contract de închiriere cu reţeaua Cora, dar nu au reluat încă lucrările la proiect, deşi Craiova este unul dintre ultimele oraşe cu 300.000 de locuitori fără un mall modern.

Pe de altă parte, francezii de la Auchan şi Cora poartă de la distanţă un "război" pe zona de expansiune în ultimii doi ani.

Fiecare firmă a anunţat planuri pentru a duce reţeaua la 15-20 de magazine, după ce în perioada 2007-2008 Real şi Carrefour au avut ţintele cele mai ambiţioase de extindere.

Kris Carton şi Steven van den Bossche, din poziţia de manageri ai companiei belgiene BelRom, au construit în acea perioadă spaţii atât pentru Carrefour şi Real, cât şi pentru Auchan, în cadrul centrelor comerciale European Retail Park inaugurate în Brăila, Focşani, Bacău şi Târgu-Mureş.