Producătorul de uşi de garaj MCA estimează că afacerile vor stagna
Grupul de firme MCA, specializat în
principal în producţia şi comercializarea uşilor de garaj,
estimează că afacerile consolidate se vor menţine în acest an la
nivelul de 6,5 milioane de euro consemnat în 2009.
Principalele linii de business ale grupului sunt uşile de garaj
secţionale, rulourile termice pentru ferestre şi sistemele de
automatizare a porţilor. Produsele cu ponderea cea mai mare în
vânzările grupului sunt uşile de garaj (49%) şi rulouri pentru
ferestre (32%).
Pe segmentul uşilor de garaj, grupul estimează un avans al
unităţilor vândute cu 20% în acest an, în condiţiile în care piaţa
se va diminua de la 20.000 de unităţi în 2009 la 15.000 de unităţi.
În primele zece luni, vânzările de uşi de garaj au urcat cu 15%,
iar cele de rulouri pentru ferestre au stagnat din punct de vedere
valoric.
Grupul estimează investiţii de circa un milion de euro anul viitor,
direcţionate pentru deschiderea de puncte de vânzare şi creşterea
capacităţii de producţie cu 15%. Reprezentanţii companiei estimează
că piaţa uşilor de garaj va totaliza 12 milioane euro în acest an,
cota grupului urmând să fie de 25%. Potrivit sursei citate, piaţa
este foarte fragmentată, din cauza prezenţei multor
importatori.
Uşile de garaj sunt distribuite prin instalatori specializaţi
(70%), companii de construcţii şi antreprenori (25%) şi magazine
specializate cu suprafeţe mari (5%). Din grup fac parte compania
Milca, înregistrată în Giurgiu şi controlată în mod egal de trei
persoane fizice (Ciprian Oprea, Raluca Oprea şi Valentin Cuca),
precum şi alte firme deţinute de respectivii investitori, cu
activităţi conexe de servicii sau distribuţie.