Următoarea versiune a Android va transforma telefonul în carte de credit
Următoarea versiune a Android, platforma pentru telefoane mobile
dezvoltată de Google, cel mai popular motor de căutare din lume, le
va permite utilizatorilor să plătească pentru ceea ce cumpără cu
telefonul mobil în loc de cartea de credit, relatează
Reuters.
Astfel, cea mai nouă versiune a sistemului de operare, care va fi
lansată în câteva săptămâni, va integra o tehnologie, numită Near
Field Communications, care va permite acest lucru.
Eric Schmidt, CEO-ul Google, a făcut o demonstraţie în acest sens la începutul săptămânii. El a declarat că gigantul motor de căutare pe internet nu are încă de gând să dezvolte asemenea aplicaţii, dar că se aşteaptă ca firme concurente să înceapă să lanseze pe piaţă produse asemănătoare.
"Cred că vor apărea peste 500 de start-up-uri în sectorul plăţii
de pe telefoane mobile în contextul dezvoltării acestor platforme",
a declarat Schmidt. El a mai spus că Google va colabora cu mari
jucători din industria cărţilor de credit, decât să concureze cu
acestea.
Deşi tehnologia pe care Android o va integra există de ani de zile,
interoperabilitatea cu sistemul de operare de la Google va duce la
răspândirea sa. Android a fost cel de-al doilea sistem de operare
pentru smartphone-uri în al treilea trimestru, potrivit companiei
de cercetare Gartner, după Symbian al finlandezilor de la Nokia şi
înaintea iOs, pentru iPhone.
În cadrul unei întâlniri cu presa, Schmidt a declarat că integrarea de către sistemul său de operare a unor servicii bazate pe internet permite dezvoltarea unor aplicaţii precum navigaţie cu indicaţii pas cu pas sau traduceri în timp real, ceea ce diferenţiază Android de produsele rivale.
Google, care controlează două treimi din piaţa căutărilor pe
internet din SUA, se află în competiţie cu companii precum Apple,
dezvoltatorul telefoanelor iPhone, şi cu Facebook, cea mai mare
reţea de socializare din lume.
La începutul săptămânii Facebook a lansat o nouă versiune a
serviciului său de mesaje, prin care cei peste 500 de milioane de
utilizatori ai reţelei de socializare îşi pot crea adrese de e-mail
cu domeniul @facebook.com.
Noul produs este considerat o ameninţare la adresa Gmail,
serviciul de mail al Google, companie care a încercat în mai multe
rânduri să lanseze produse asemănătoare reţelelor de
socializare.
Întrebat despre potenţialul efect al noului produs al Facebook
asupra Gmail, Schmidt a declarat că aparţia unui nou competitor
este benefică şi a acuzat presa că se concentrează prea mult pe
rivalitatea dintre Google şi celelalte companii de IT.