Următoarea versiune a Android va transforma telefonul în carte de credit

Autor: Magraon Andreea 16.11.2010

Următoarea versiune a Android, platforma pentru telefoane mobile dezvoltată de Google, cel mai popular motor de căutare din lume, le va permite utilizatorilor să plătească pentru ceea ce cumpără cu telefonul mobil în loc de cartea de credit, relatează Reuters.

Astfel, cea mai nouă versiune a sistemului de operare, care va fi lansată în câteva săptămâni, va integra o tehnologie, numită Near Field Communications, care va permite acest lucru.

Eric Schmidt, CEO-ul Google, a făcut o demonstraţie în acest sens la începutul săptămânii. El a declarat că gigantul motor de căutare pe internet nu are încă de gând să dezvolte asemenea aplicaţii, dar că se aşteaptă ca firme concurente să înceapă să lanseze pe piaţă produse asemănătoare.

"Cred că vor apărea peste 500 de start-up-uri în sectorul plăţii de pe telefoane mobile în contextul dezvoltării acestor platforme", a declarat Schmidt. El a mai spus că Google va colabora cu mari jucători din industria cărţilor de credit, decât să concureze cu acestea.

Deşi tehnologia pe care Android o va integra există de ani de zile, interoperabilitatea cu sistemul de operare de la Google va duce la răspândirea sa. Android a fost cel de-al doilea sistem de operare pentru smartphone-uri în al treilea trimestru, potrivit companiei de cercetare Gartner, după Symbian al finlandezilor de la Nokia şi înaintea iOs, pentru iPhone.

În cadrul unei întâlniri cu presa, Schmidt a declarat că integrarea de către sistemul său de operare a unor servicii bazate pe internet permite dezvoltarea unor aplicaţii precum navigaţie cu indicaţii pas cu pas sau traduceri în timp real, ceea ce diferenţiază Android de produsele rivale.

Google, care controlează două treimi din piaţa căutărilor pe internet din SUA, se află în competiţie cu companii precum Apple, dezvoltatorul telefoanelor iPhone, şi cu Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume.

La începutul săptămânii Facebook a lansat o nouă versiune a serviciului său de mesaje, prin care cei peste 500 de milioane de utilizatori ai reţelei de socializare îşi pot crea adrese de e-mail cu domeniul @facebook.com.

Noul produs este considerat o ameninţare la adresa Gmail, serviciul de mail al Google, companie care a încercat în mai multe rânduri să lanseze produse asemănătoare reţelelor de socializare.

Întrebat despre potenţialul efect al noului produs al Facebook asupra Gmail, Schmidt a declarat că aparţia unui nou competitor este benefică şi a acuzat presa că se concentrează prea mult pe rivalitatea dintre Google şi celelalte companii de IT.