HP caută 600 de oameni pentru centrul de servicii

Autor: Adelina Mihai 18.11.2010

Hewlett Packard (HP), subsidiara locală a celei mai mari companii de IT din lume, va face 600 de angajări anul viitor la centrul de servicii GeBOC (Global eBusiness Operations Center) din Bucureşti, după ce a făcut un număr similar de recrutări şi în primele zece luni ale acestui an.

"Până în luna octombrie a acestui an, când s-a încheiat anul fiscal al HP, am făcut cele 600 de noi recrutări pe care le-am anunţat. Intenţionăm să angajăm un număr similar de oameni şi în 2011", a spus Alexander Weigl, managing director al centrului GeBOC. Reprezentanţii companiei spun că în cadrul centrului lucrează 2.500 de angajaţi în prezent. HP a avut la finele anului trecut afaceri de 88 de milioane de euro şi un profit de aproape 17 mil. euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

"Dacă în urmă cu trei ani căutam candidaţi fără experienţă care să ocupe poziţii de entry- level, în prezent căutăm candidaţi cu cel puţin doi ani de experienţă, care să aibă abilităţi de vânzare şi de relaţionare cu clienţii", a precizat Anca Tapai, recruitment manager în cadrul HP România. Compania caută în special absolvenţi de facultăţi de limbi străine, dar şi candidaţi cu studii economice sau tehnice, care să fie buni cunoscători de limbi străine.

"Spre deosebire de anii anteriori, am observat o scădere a calităţii candidaţilor, în special a tinerilor absolvenţi. Însă România rămâne o piaţă bună, cu un cost al forţei de muncă mediu comparativ cu restul ţărilor din centrul Europei", a adăugat Weigl.

Centrul de servicii al HP este prezent în România din 2005, când avea 100 de angajaţi. În prezent, vârsta medie a angajaţilor este de 26 de ani, iar centrul oferă servicii în 25 de limbi străine diferite. Salariul oferit angajaţilor care cunosc două limbi străine în cadrul centrului de servicii depăşeşte 2.000 de lei net (peste 475 de euro), potrivit informaţiilor din piaţă. În pachetele de beneficii ale noilor angajaţi sunt incluse tichetele de masă, asigurarea de viaţă, servicii medicale, traininguri, teambuildinguri, precum şi posibilitatea de a lucra ocazional de acasă.

În prezent, compania implementează un proiect finanţat din fondurile europene pentru resurse umane, în valoare de 360.000 de euro, prin care un număr de 321 de angajaţi îşi vor perfecţiona cunoştinţele de limbi străine. Durata de implementare a proiectului este de 1 an.

"Media de vârstă şi numărul de limbi vorbite de angajaţi justifică nevoia acestui proiect. Angajaţii care vor participa la cursuri vorbesc limbile franceză, italiană, spaniolă, portugheză şi germană şi vor avea parte, în total, de 3.000 de ore de cursuri", a spus Mihai Moisescu, Business Planning Manager în cadrul centrului de servicii al HP şi managerul proiectului. Participanţii la proiect trebuie să cunoască cel puţin două limbi străine, iar cursurile vor fi furnizate de companiile Prospect şi English Center.

HP nu este singura multinaţională din IT care a angajat români pentru a oferi suport prin telefon sau internet. Oracle şi IBM, alte două companii americane, au împreună aproape 3.000 de angajaţi, iar Alcatel-Lucent a anunţat că îşi va dubla în acest an echipa din Timişoara, care administrează reţele ale unor operatori ca British Telecom şi Orange Elveţia şi Austria.