Porsche România lansează noul Audi A7 de la 61.250 de euro - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 21.11.2010

Porsche România, importatorul Audi pe piaţa locală, a lansat la finele săptămânii trecute noul A7, limuzina "sportback" a constructorului german, amplasată în gamă între A5 sportback şi A8. Noul model este disponibil în două versiuni, una cu motor diesel de 3,0 litri TDI de 245 CP şi transmisie S-tronic cu şapte trepte, cu un preţ de pornire de 61.250 de euro, cu TVA inclus şi una pe benzină de 3,0 litri TFSI şi 300 CP, care costă de la 61.800 de euro.

Modelul coupe în cinci uşi are o lungime de 4,97 metri, o lăţime de 1,91 metri, si o înălţime de doar 1,42 metri. Capota lungă, montanţii C cu forme sport fluide şi partea spate cu o înclinaţie abruptă ofera dinamism modelului. Hayonul lung se deschide pentru a dezvălui un compartiment pentru bagaje care se încarcă foarte uşor şi oferă un nivel ridicat de funcţionalitate. Volumul său standard ridicat, de 535 litri creşte până la 1.390 litri atunci când scaunele spate sunt rabatate.

În interior se regăsesc noi materiale de calitate superioară, precum furnirul de lemn, iar sistemul opţional de iluminare ambientala evidenţiază caracteristicile interiorului. Scaunele faţă sunt prevăzute cu ventilaţie opţională şi funcţie de masaj. O altă dotare opţională permite reglarea separată a suporturilor laterale şi a spătarelor scaunelor.

A7 Sportback oferă un nou nivel de inteligenţă tehnică cu ergonomie logică, intuitivă. Sistemul operaţional optimizat MMI este oferit ca dotare standard; printre dotările opţionale se numără noul head-up display, care proiectează cele mai importante informaţii pe parbriz. Sistemul operaţional MMI cu comandă tactilă combină un sistem de navigaţie cu hard drive şi confortul unui touchpad. Şoferul poate utiliza touchpad-ul pentru comandarea confortabilă şi intuitivă a mai multor funcţii, precum scrierea literelor adresei de destinaţie sau a cifrelor ce compun un număr de telefon, cu degetul.

Serviciile online furnizate în colaborare cu Google permite conectarea la Internet prin intermediul telefonului auto online Bluetooth. Un modul UMTS extrage imagini şi informaţii prin Google Earth, le afişează pe monitor şi le integrează în traseul calculat de sistemul de navigaţie. Un hotspot WLAN permite realizarea contactului cu dispozitivele mobile de la bordul autovehiculului, de exemplu, un dispozitiv iPad. Gama de dispozitive hi-fi de calitate superioară include sistemul audio Bose şi sistemul Advanced Sound System Bang & Olufsen, cu o putere de 1.300 waţi şi 15 difuzoare.

Sistemul avansat de navigaţie colaborează strâns cu numeroasele sisteme opţionale de asistenţă şi de siguranţă pentru şofer, de la bordul modelului A7 Sportback. Acesta transmite informaţiile privind traseul către unităţile de comandă ale farurilor şi către transmisia automată şi sistemul tempomat adaptiv cu funcţie Stop & Go, permiţând acestor sisteme să recunoască scenarii posibile de situaţii complexe. în multe cazuri, sistemul de siguranţă Audi Pre- sense poate reduce gradul de severitate a accidentelor şi consecinţele acestora. Noul sistem activ de asistare pentru menţinerea benzii, Audi active lane assist ajută şoferul să menţină modelul A7 Sportback ferm pe aceeaşi bandă de circulaţie, iar noul sistem de asistare la parcare, scuteşte şoferul de sarcina de a manevra direcţia atunci când efectuează o parcare laterală.

Audi oferă pentru modelul A7 Sportback patru motoare V6 puternice şi rafinate: două unităţi pe benzină şi două unităţi diesel. Acestea dezvoltă puteri cuprinse între 150 kW (204 CP) şi 220 kW (300 CP), iar eficienţa lor stabileşte noi standarde în clasa de autovehicule din care face parte. Noul motor 3.0 TDI, disponibil mai târziu, dezvoltă 150 kW (204 CP) şi împreună cu transmisia multitronic acesta consumă în medie doar 5,3 litri de carburant la 100 km, avand un nivel revoluţionar de emisii de CO2 de doar 139 g/km. Toate motoarele sunt echipate cu un sistem de recuperare a energiei, de management termic şi cu un sistem start-stop.

Audi oferă două sisteme diferite de transmisie în funcţie de motor: comodul sistem multitronic transmite puterea motorului către roţile din faţă, iar transmisia sportivă S tronic cu şapte trepte către toate cele patru roţi. Sistemul de tracţiune integrală permanentă quattro integrează cea mai avansată tehnologie. Datorită diferenţialului central cu coroană şi sistemului de vectorizare a cuplului, acesta este deosebit de flexibil şi dinamic. Diferenţialul sport opţional distribuie în mod activ puterea către roţile din spate.