Transportatorul GEFCO negociază cu Ford pentru exportul de maşini pe calea ferată

Autor: Bogdan Alecu 21.11.2010

GEFCO România, firma de logistică parte a grupului GEFCO, deţinut de francezii de la PSA Peugeot Citroën, se află în discuţii cu Ford România pentru a transporta pe calea ferată la export automobilele fabricate la uzina de la Craiova.



"În prezent avem deja semnat un contract cu noul importator al Ford, dar numai pentru distribuţie la nivel naţional. În ceea ce priveşte activitatea uzinei de la Craiova, momentan suntem în discuţii cu aceştia", a spus Christian Zbylut, CEO pentru Europa de Est, Rusia şi Asia Centrală al GEFCO.

Acesta ar fi cel de-al doilea mare contract de transport de automobile al GEFCO, după cel semnat cu Automobile Dacia.

La fel ca în cazul constructorului de la Mioveni, GEFCO a propus soluţia de transport pe calea ferată atât pentru export către Europa de Vest, cât şi către Constanţa, în condiţiile în care există deja infrastructura feroviară în interiorul platformei din Craiova. "Am propus lui Ford România soluţia de a exporta maşinile produse la Craiova pe calea ferată, în condiţiile în care infrastructura rutieră existentă nu ar putea face faţă numărului mare de camioane care ar pleca din Craiova", a spus Zbylut.

Atunci când uzina de la Craiova va ajunge la capacitate maximă după 2013, respectiv o producţie de 300.000 de unităţi anual, pe poarta uzinei va intra şi ieşi câte un camion la fiecare cinci minute, adică 192 de camioane într-o zi cu două schimburi.

Conform noilor planuri cu privire la uzina din România, viitorul model de clasă mică cunoscut sub numele de

"B-Max" va intra în producţie la Craiova în toamna anului viitor, în timp ce capacitatea de producţie a uzinei va ajunge la 300.000 de unităţi în 2013, din contract urmând a fi eliminată menţiunea legată de producţia efectivă şi înlocuită de capacitatea de producţie - adică de potenţialul liniei de asamblare.

În 2013 uzina Ford de la Craiova va ajunge la un volum de 300.000 de autovehicule şi 350.000 de motoare de tip EcoBoost, valori care sunt similare cu cele atinse deja de Dacia la Mioveni.

La nivelul anului trecut, Gefco transporta pentru Dacia pe calea ferată patru garnituri cu modele Logan, cu 1.000 de unităţi, către portul Constanţa,unde sunt exportate apoi pe cale navală spre Franţa, Spania, Portugalia sau Algeria.

În acelaşi timp, pe calea ferată sunt exportate maşini direct către Italia, potrivit directorului companiei, care adaugă că are parteneriate exclusiv cu operatorii privaţi de transport pe calea ferată de la care închiriază locomotivele, în timp ce vagoanele sunt în proprietatea companiei. Zbylut nu a dat detalii despre numele partenerilor de transport sau valoarea contractelor, dar a spus că nu sunt companii de stat.

Printre cei mai importanţi transportatori privaţi de marfă pe calea ferată se numără Grup Feroviar Român (Gruia Stoica) şi Servtrans (Cristian Burci) şi Unifertrans.

GEFCO România se aşteaptă la afaceri de peste 30 mil. euro în acest an, în creştere cu mai mult de 30% faţă de 2009, în condiţiile în care în primele nouă luni deja au atins 22 de milioane de euro, similar cu cel realizat în întreg anul trecut.

"Creşterea din acest an este susţinută de activitatea internaţională şi nu de consumul intern. Românii sunt în continuare foarte precauţi în ceea ce priveşte cheltuielile", a spus Christian Zbylut.

Printre clienţii companiei în România pentru transport maşini sunt importatorii Peugeot şi Citroën, Trust Motors respectiv Citroën România, dar şi Ţiriac Holdings pentru marca Hyundai.