Românii vor cumpăra tablete de peste 10 mil. euro în 2011

Ziarul Financiar 22.11.2010

Două companii româneşti vor ataca din 2011 piaţa tablelor PC controlată de Apple cu al său iPad. În total, românii vor cumpăra la anul 15.000 de tablete, generând vânzări de peste 10 milioane de euro.

Visual Fan, compania braşoveană din spatele brandului AllView, a investit 70 de mii de euro pentru a lansa pe piaţa locală în decembrie tableta PC AllDro, la preţul de 200 de euro. Totodată, şi compania Televoice care tocmai a lansat un cititor românesc de cărţi digitale are în plan să intre pe segmentul tabletelor, atacând o piaţă deţinută de brandurile consacrate la nivel mondial, în frunte cu iPad de la Apple.

Competiţia nu este însă deloc uşoară cu asfet de companii precum Apple, Samsung, HP sau Dell, care au ridicat deja ştacheta în materie de tablete PC şi cititoare de cărţi electronice în România, iar în lipsa unui brand puternic şi a unor investiţii considerabile în marketing şi promovare, companiile româneşti sunt dezavantajate. Tableta Serioux, de pildă, produsă sub brand propriu de Asesoft Distribution, este deja disponibilă pe piaţă de câteva luni, însă vânzările nu depăşesc 30 de bucăţi pe lună. Prin comparaţie, doar eMAG vinde 500 de tablete în fiecare lună, dintre care în jur de 80% sunt iPad, iar restul Samsung Galaxy Tab şi Dell Streak.

"Pentru anul în curs este destul de greu de calculat care vor fi vânzările, dat fiind că tabletele au ajuns în magazine pe parcursul anului, dar în 2011 cred că vor fi vândute cam 15.000", estimează Iulian Stanciu, directorul general al eMAG şi acţionarul distribuitorului Asesoft Distribution şi al magazinelor de electroIT Flanco. Astfel, la un preţ mediu de 700 de euro, fără a lua în calcul subvenţiile acordate de operatorii de telefonie mobilă (Galaxy Tab porneşte de la 350 de euro în oferta Orange şi Vodafone), piaţa ar trebui să ajungă în 2011 la peste 10 milioane de euro.

Citiţi mai multe despre piaţa tabletelor PC din România pe www.businessmagazin.ro