Centru auto în mall: încercarea Grand Arena de a atrage vizitatori. Din decembrie vine şi Decathlon

Autor: Cristi Moga 22.11.2010

Dezvoltatorii centrului comercial Grand Arena din sudul Bucureştiului au "răspuns" competiţiei venite din partea mallului Sun Plaza din apropiere prin amenajarea unor spaţii de joacă noi pentru copii, deschiderea unui centru de piese şi service pentru maşini Norauto, iar în 7 decembrie este programată inaugurarea celui de-al doilea magazin de articole sportive Decathlon din Bucureşti.



Zona de sud a Capitalei, în jurul cartierului Berceni, este cea mai competitivă în ceea ce priveşte centrele comerciale. După City Mall şi parcul comercial Vitantis, în 2009 a fost inaugurat şi proiectul Grand Arena, iar în luna februarie a acestui an EMCT şi Sparkassen au inaugurat mallul Sun Plaza, cel mai mare din zonă şi văzut de consultanţi drept proiectul dominant din sudul Capitalei.

Cu toate acestea, francezii care controlează Grand Arena au găsit în continuare resurse pentru a atrage noi chiriaşi în cadrul proiectului - Norauto şi Decathlon fiind de asemenea două branduri franţuzeşti, aflate în plin proces de expansiune pe piaţa locală.

"Este neobişnuit pentru noi să deschidem în interiorul unui mall, dar sunt sigur că vom avea vânzări bune, cel puţin pe partea de anvelope", au spus reprezentanţii Norauto, care au deschis vineri cel de-al treilea centru din Bucureşti, după cele din parcarea hipermarketului Carrefour din Militari şi centrul comercial Iris din Titan.

Vineri dimineaţa, la ora deschiderii, primii curioşi păşeau în centrul Norauto, "atraşi" poate şi de mirosul de anvelope care se simţea pe aleile Grand Arena, unde se află, potrivit informaţiilor existente, primul centru auto în interiorul unui mall.

Norauto a închiriat un spaţiu de circa 350 de metri pătraţi la parterul proiectului şi are un alt spaţiu exterior, cu o suprafaţă egală, pentru activităţile de service. Pe de altă parte, la începutul anului în Grand Arena nu mai era niciun spaţiu de joacă pentru copii.

În prezent, o suprafaţă mare din etajul superior al centrului comercial este ocupat de două locuri de joacă, în timp ce la parter a fost amenajat un alt spaţiu cu tobogane pentru cei mici. La orele dimineţii însă, spaţiile nu aveau încă utilizatori.

Şi nici spaţiile comerciale de la parter nu sunt integral ocupate. Dacă la etaj au mai rămas doar cinci-şase cafenele şi fast-food-uri, printre care Spring Time şi Swiss Grill, la parter au fost eliberate noi spaţii.

"Avem mai multe spaţii goale chiar în faţa intrării în Decathlon, care va fi inaugurat pe 7 decembrie. Credem că acestea vor fi ocupate după deschiderea magazinului, în condiţiile în care ne aşteptăm ca Decathlon să crească puternic traficul în zonă", au spus reprezentanţii Grand Arena.

În cadrul magazinului din centrul comercial Militari Shopping, primul deschis de Decathlon în România, francezii au avut anul trecut vânzări lunare de 1 milion de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, în timp ce numărul zilnic de vizitatori a depăşit în medie 5.000 de oameni, potrivit estimărilor ZF.

În Grand Arena mai sunt funcţionale un hipermarket Carrefour şi magazine precum Deichmann, Kiabi, Intersport, Altex sau Sephora.

Rezultatele financiare obţinute de proprietarii proiectului sunt însă sub nivelul aşteptărilor, ţinând cont că etajul doi al proiectului are un grad foarte redus de utilizare. Cu toate acestea, familia Harfi, care controlează firma Euroinvest Intermed, proprietarul mallului, a apelat la bancă pentru doar circa 20% din investiţia anunţată în proiect (187 de milioane de euro), accesând un credit de 35 de milioane de euro de la UniCredit.

Anul trecut Euroinvest Intermed a înregistrat venituri de 5,6 milioane de euro, în nouă luni de funcţionare a Grand Arena, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.

Zona de sud a Capitalei, în preajma Grand Arena, reprezintă unul dintre cele mai importante poluri comerciale din oraş, pe o rază de circa un kilometru putând fi găsite unităţi cash & carry ale companiilor Metro şi Selgros, magazine de bricolaj OBI, Hornbach şi Dedeman, precum şi un hipermarket Real.