Hotelierii din Capitală văd semne pozitive anul viitor, pe fondul unei cereri în creştere cu 7%

Autor: Mirabela Tiron 25.11.2010

Directorii generali ai ho telurilor de cinci stele din Capitală sunt de părere că anul 2011 va aduce o creştere a afacerilor pe fondul re venirii economiei, dar şi al unei cereri mai mari pentru serviciile de cazare şi organizarea de evenimente, reiese din discuţiile purtate la un eveniment despre tendinţa pe piaţa hotelieră, organizat de compania Trend Hospitality.

Sonia Năstase, directorul general al hotelului de cinci stele Howard Johnson din Capitală, susţine că pe piaţa hotelieră cererea pentru cazare a început să crească în ultimele luni.

"Cred că situaţia din ultimele luni ale acestui an arată că 2011 va aduce semne pozitive în businessul hotelier. În peisajul până acum dominat de nori începe să apară lumină", a declarat şefa hotelului Howard Johnson, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 8,7 milioane de euro, mai mică cu 40% faţă de anul anterior, pe fondul crizei economice.

Pe de altă parte, Igael Porecky, di rectorul general al hotelului de cinci stele JW Marriott, care a bugetat o creştere cu 4-6% a cifrei de afaceri pentru anul viitor, este de părere că deşi piaţa hotelieră începe să îşi revină, este încă greu să majoreze tarifele la cazare în vederea creşterii veniturilor pe cameră. Şi Michele Meoni, COO al lanţului Continental Hotels, este de aceeaşi părere şi consideră că încă este greu de previzionat ce se va întâmpla în următoarea perioadă.

"Pentru anul viitor aşteptăm o creştere a cererii pentru cazare cu 7-8% şi implicit o creştere a gradelor de ocupare şi a veni turilor medii. De asemenea, ne aşteptăm ca bugetele alocate pentru conferinţe şi eveni mente să crească cu 9-10%", a declarat Lu cian Marinescu, senior associate al compa niei de consultanţă hotelieră Trend Hospi tality.

Mai mult, în următorii doi ani sunt anunţate 43 de hoteluri pe piaţa româ nească, adică investiţii totale de aproape 500 de milioane de euro, potrivit datelor de la Trend Hospitality.

"Din cauza problemelor financiare, proiectele hoteliere care trebuia finalizate anul acesta au fost amânate pentru 2011 şi 2012. Probabil că doar 70% dintre hotelurile anunţate pentru următorii doi ani se vor materializa", a spus Marinescu.

El mai susţine că hotelierii care ope rează branduri proprii vor încerca să îşi afilieze unităţile la marile lanţuri interna ţionale pentru creşterea competitivităţii.

În prezent doar 7,6% din camerele hoteliere existente pe piaţă operează sub un brand hotelier, în timp ce în Bulgaria peste 10% din camere sunt afiliate, iar în Ungaria această pondere depăşeşte 40%, iar în Marea Britanie se apropie de 50%.

Adela Cristea, directorul de dezvoltare al lanţului hotelier Hilton pe Europa şi Africa, spune că se află în negocieri pentru afilierea a două hoteluri din provincie, care cumulează 350 de camere.

"Cel mai probabil acestea vor fi deschise sub branduri ale lanţului Hilton anul viitor. În perioada de criză mai mulţi proprietari de hoteluri încearcă să îşi afilieze unităţile în vederea creşterii profitabilităţii. De obicei, negocierile pentru afiliere durează între trei luni şi un an", a declarat ea, care în ultimii doi ani a negociat afilierea mai multor unităţi de pe piaţa românească, Hilton fiind lanţul hotelier cu cel mai mare ritm de extindere în ultimii doi ani.

Discuţii pentru intrarea lanţurilor Park Inn şi Courtyard

Philippe Bijaoui, vicepreşedintele lanţului internaţional hotelier Rezidor, prezent prin hotelul de cinci stele Radisson Blu în Capitală, susţine că se află în discuţie cu mai mulţi proprietari de hoteluri din România şi că este posibil ca în următorii trei ani să fie afiliate şase unităţi hoteliere sub brandul Park Inn în Timişoara, Sibiu, Braşov, dar şi Bucureşti.

Şi John Litzenberger, vicepreşedintele lanţului internaţional Marriott, susţine că deşi încă România se află în criză economică, aceasta este o perioadă bună pentru aducerea unor noi branduri pe piaţa românească, printre care şi Courtyard.