Ce mărci auto şi-au majorat vânzările în primele zece luni din acest an
Zece mărci auto au înregistrat vânzări în creştere în primele
zece luni ale acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009
potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor
de Automobile, patru dintre aceste mărci fiind din categoria
vehiculelor utilitare, iar trei, BMW, MINI şi Porsche, fac parte
din segmentul premium şi de lux.
În acelaşi timp, în luna octombrie, penultima din cadrul
programului "Rabla" în care se pot şi casa maşini mai vechi de zece
ani, aproape 20 de mărci auto au înregistrat o apreciere a
vânzărilor, Opel şi Seat marcând chiar un avans de trei cifre,
valori nemaiîntâlnire de peste trei ani.
Pe de altă parte, mărci precum Saab, Jaguar sau Lada nu au
reuşit să vândă luna trecută nicio maşină pe piaţa locală, în timp
ce Lexus, Alfa Romeo, Dodge, Jeep sau Chrysler au avut vânzări de
ordinul unităţilor. Spre comparaţie, în luna iulie 14 mărci auto
înregistrau un rezultat pozitiv, în timp ce în primele şapte luni
13 branduri erau pe plus, potrivit APIA.
În topul cu cel mai bine vândute zece mărci de autoturisme în
primele zece luni doar Chevrolet a punctat o creştere de peste 26%,
în timp ce restul aveau scăderi între 3% în cazul Opel şi până la
peste 50% în cazul Hyundai şi Fiat. Pe de altă parte, în cazul
modelelor cel mai bine vândute în intervalul ianuarie-octombrie,
şapte din zece au înregistrat creşteri, cele mai mari fiind pentru
Opel Astra (188%) şi Ford Fiesta (80%), iar cea mai mică de VW Golf
(1%).
La nivelul lunii octombrie vânzările de autoturisme au înregistrat
o creştere de 0,2% faţă de perioada similară a anului trecut, avans
care vine după un plus de 4% în septembrie şi o scădere de aproape
40% în august.
Dealerii auto au fost luaţi prin surprindere de cererea ridicată
pentru maşini din luna octombrie, aceştia reuşind să livreze numai
10.400 de maşini, valoare similară cu cea din octombrie 2009, în
condiţiile în care potenţialul ar fi fost de peste 11-12.000 de
unităţi.
Volumul mai redus este explicat de faptul că dealerii au preferat
să lucreze pe bază de comenzi şi nu de stocuri, pentru a nu rămâne
cu maşini în curte după finalul programului. Evoluţia vânzărilor de
maşini va continua în formă de "W" şi în lunile următoare, potrivit
jucătorilor din piaţă.
Ministerul Mediului a prelungit valabilitatea tichetelor "Rabla"
2010 de la 23 noiembrie până pe 31 ianuarie 2011, în condiţiile în
care în prezent pe piaţă încă se tranzacţionează peste 30.000 de
vouchere. Acestea pot fi utilizate la achiziţia a peste 10.300 de
maşini, echivalentul vânzărilor de autoturisme dintr-o lună
normală.
Este pentru prima dată când programul "Rabla" dintr-un an este
prelungit în anul următor.
Până la data de 9 noiembrie 2010 prin programul pentru stimularea
înnoirii parcului auto s-au distribuit către unităţile REMAT
aproape toate cele 190.000 de tichete.
Vânzările de maşini din cadrul programului au urcat până în prima
săptămână a lunii noiembrie la aproape 53.600 de maşini, din care
23.300 sau 41% reprezintă modele ale Dacia fabricate la
Mioveni.