Niculae despre intrarea în afacerea cu biscuiţi: aduce profit

Autor: Cristina Stoian 06.12.2010

Omul de afaceri Ioan Niculae, proprietarul grupului Interagro, a investit 5 mil. euro într-o fabrică de biscuiţi şi napolitane la Zimnicea (jud. Teleorman), inaugurată ieri.

Administratorul unui business de 720 de milioane de euro în 2009 a început în acest an să investească masiv în activităţi de producţie, prin înfiinţarea a cinci companii care activează pe piaţa peştelui, a legumelor, a vinului sau a dulciurilor. Cum explică aceste investiţii în contextul în care piaţa bunurilor de larg consum, estimată la 20 mld. euro, a scăzut în primele opt luni cu 7%?

"Există posibilitatea ca, din cauza măsurilor guvernamentale fără logică economică, să închidem combinatele chimice. Ca alternativă, trebuia să îmi creez un spectru de afaceri mai larg, pentru a susţine businessul şi pentru a putea plăti mun­­citorii. Am realizat că toate afacerile în producţie şi procesare aduc la un moment dat profit, dacă reuşeşti să te menţii în perioade dificile ca aceasta", a spus Niculae, care estimează că va face 100 de angajări pentru unitatea de producţie de la Zimnicea.

Noua fabrică de la Zimnicea, care va produce biscuiţi şi napolitane sub brandurile Vivalis şi Nik Nik, va aduce o cifră de afaceri de peste 7 milioane de euro în primul an de producţie, prin utilizarea a 80% din capacitate, potrivit estimărilor lui Niculae.

Linia de napolitane are o capacitate de 35-40 de kilograme pe oră, iar linia de biscuiţi de 350 de kilograme pe oră. Pe lângă acestea, fabrica va produce şi rulade.

"Intenţionăm să avem distribuţie naţională în supermarketuri. Pe viitor, având în vedere relaţiile internaţionale de care dispunem, vrem să livrăm şi la export".

Pe piaţa napolitanelor, dominată de mărcile fabricate la nivel local, Nestlé România este în prezent cel mai mare jucător cu brandul Joe, care concurează cu Alka şi Naty (produs de European Food). Compania, care deţine o fabrică de napolitane la Timişoara, a preluat brandul Joe de la omul de afaceri timişorean Florentin Banu, care a dezvoltat reţeaua de supermarketuri Artima.

Anul trecut, vânzările de napolitane la nivel local au scăzut cu 8% în volum, comparativ cu 2008, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă MEMRB.

Segmentul biscuiţilor, estimat la circa 70 mil. euro, este dominat de Kraft Foods România, Ulker, RoStar, Galmopan, Alka sau Romdil.

Kraft Foods România, care deţine poziţia de lider pe piaţa cafelei şi a ciocolatei, şi-a adjudecat poziţia fruntaşă şi în piaţa de biscuiţi, segment în care a lansat în acest an patru mărci diferite: Oreo, Tuc, Belvita Start şi Milka.

Niculae va intra pe piaţa de napolitane şi biscuiţi cu brandurile Vivalis şi Nik Nik şi estimează vânzări de 7 mil. euro în primul an de activitate.

Interagro face un miliard de euro în 2010

Potrivit oficialilor Interagro, afacerile grupului vor ajunge la finalul lui 2010 la valoarea de un miliard de euro, în creştere cu 39% faţă de anul trecut. Peste 75% din cifra de afaceri din acest an este generată de producţia de îngrăşăminte, restul provenind din agricultură. "Cel mai bun an a fost 2008, când am ajuns la afaceri totale de 1,2 miliarde de euro. Anul trecut am scăzut la 720 mil. euro, iar anul acesta vom creşte. Spre a doua parte a anului, am constatat o revigorare, atât a industriei chimice, cât şi în agricultură, unde pe producţii mai mari am obţinut preţuri mai mari faţă de anul trecut", a adăugat Niculae.