Decathlon deschide cel puţin trei magazine anul viitor

Autor: Cristina Roşca 07.12.2010

Retailerul francez de articole sportive Decathlon, care deţine pe piaţa locală cinci magazine, a anunţat că va ajunge în zece ani la cel puţin 20 de magazine în România, dar reprezentanţii retailerului nu oferă informaţii despre numărul de unităţi care vor fi deschise anul viitor, afirmând că negocierile sunt încă în curs.

Prezenţi la deschiderea celui de-al cincilea magazin al companiei, situat în centrul comercial Grand Arena din Bucureşti, Florin Truşcă, responsabilul de expansiune în cadrul Decathlon România, şi Alexandru Dragomir, director de magazin, nu au dorit să ofere informaţii referitoare la rezultate financiare sau bugetele de investiţii ale companiei. "Nu ne ocupăm de partea financiară, deci nu ştim să vă oferim cifre."

Reprezentanţii companiei au spus însă că extinderea are în vedere oraşele mari, cu peste 300.000 de locuitori. Până în prezent există magazine în Bucureşti (2), Iaşi, Cluj şi Braşov. Pentru anul viitor singurele oraşe menţionate de oficialii Decathlon sunt Craiova, Constanţa şi Timişoara. Ei au recunoscut însă că Decathlon poartă discuţii şi în alte oraşe şi că planurile s-ar putea concretiza chiar anul viitor.

Florin Truşcă spune că singurele informaţii pe care poate să le furnizeze despre planurile de viitor ale companiei sunt acelea potrivit cărora magazinele din Craiova, Constanţa şi Timişoara vor avea împreună o suprafaţă de circa 10.000 de metri pătraţi, iar spaţiile pe care vor fi deschise aceste magazine vor fi achiziţionate de Decathlon, discuţiile fiind deja în curs. "Nu excludem niciun tip de colaborare - chirie sau construcţie proprie", adaugă el.

Magazinul din centrul comercial Grand Arena se întinde pe o suprafaţă de 5.500 de metri pătraţi şi este deschis într-un spaţiu închiriat. Magazinele Decathlon au de regulă între 2.000 şi 10.000 de metri pătraţi, potrivit oficialilor companiei.

"Investiţia necesară deschiderii magazinului din Grand Arena nu este determinată încă şi nu este o parte foarte importantă a proiectului. Mai mult, mare parte din sumă a fost suportată de proprietarul mallului", spune Truşcă.

Atunci când a venit vorba de nivelul chiriilor, reprezentantul Decathlon a spus că nu oferă detalii şi cea mai bună soluţie ar fi să îl întrebăm pe proprietarul mallului. "Decathlon a investit doar în unele amenajări şi în stocul de marfă, care au costat între câteva sute de mii şi peste un milion de euro".

Reprezentanţii centrului comercial Grand Arena nu au putut fi contactaţi ieri până la închiderea ediţiei.

"Sperăm ca în primul an vânzările să fie similare celor obţinute de magazinul Iuliu Maniu în primul an de funcţionare", afirmă Truşcă, fără a da alte detalii. Potrivit datelor Ministerului de Finanţe, Decathlon a avut în 2009 o cifră de afaceri de 9,1 mil. euro, un an în care magazinul din zona Militari a fost operaţional timp de nouă luni.

Cine produce în România pentru Decathlon

În România sunt produse 350.000 de biciclete la Reşiţa, 1,2 milioane de produse textile sportive şi 1,1 milioane de perechi de încălţăminte.

Produsele "made in Romania" sunt vândute în toate ţările unde este prezentă compania, potrivit unei prezentări a companiei.

Florin Truşcă spune însă că nu ştie care sunt companiile din România care furnizează produse pentru Decathlon.

Pe plan local, cel mai bine vândute produse sunt cele pentru munte, bicicletele, produsele de fitness şi de schi.

La nivel mondial, Decathlon are circa 550 de magazine - dintre care aproape jumătate în Franţa (243) - în 18 ţări, 6.000 de angajaţi şi 35.000 de produse. Dintre aceste produse, 43,4% sunt realizate în China şi 32,1% în Europa.