Google lansează Street View în opt oraşe din România

Autor: Magraon Andreea 08.12.2010

Google, cel mai popular motor de căutare din lume, a lansat în România Street View, serviciu care le permite utilizatorilor să vizualizeze imagini panoramice, pentru început, din opt oraşe din ţară.



Serviciul este disponibil momentan pentru Bucureşti, Arad, Oradea, Braşov, Timişoara, Cluj, Constanţa şi Sibiu. "Planurile de viitor cu privire la Street Viw depind foarte mult de cum va fi primit serviciul. Cred că fotografiile vor fi înnoite la un interval de 1-2 ani", a declarat Dan Bulucea, country managerul Google în România. Serviciul, lansat în 2007 în SUA, acoperă străzi cu o lungime totală de peste 6.000 de kilometri în ţară, România fiind cea de-a 27-a ţară în care sunt disponibile imaginile panoramice. Street View poate fi accesat prin intermediul portalului Google Maps sau al aplicaţiei Google Earth.

Potrivit lui Bulucea, Street View este un instrument pentru companiile locale să se promoveze pe internet şi pentru a-şi creştere afacerile. El a estimat că în prezent 20% din companiile din România folosesc internetul ca metodă de promovare. "Noi sperăm să creştem acest procent în viitorul apropiat la 30%", spune Bulucea, care înainte de a ocupa acest post a lucrat 12 ani în cadrul Microsoft, cel mai mare producător de software din lume.

Gigantul internet, care şi-a deschis la începutul lunii trecute un birou în România, vrea să-şi mărească afacerile în acest an cu circa 30%, în trend cu creşterea pieţei de publicitate online, a mai spus Bulucea. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Google a obţinut anul trecut din România venituri de 121.416 euro şi un profit brut de puţin peste 2.000 de euro. Cu toate acestea, afacerile companiei sunt estimate la câteva milioane de euro de jucătorii din piaţă. Potrivit unei estimări a ZF, veniturile Google în România sunt de 5-10 milioane de euro pe an. Estimarea este făcută în baza existenţei a circa 10.000 de pagini de internet care sunt promovate prin serviciul AdWords, serviciu de publicitate online plătită al Google. Suma medie de bani pe care o companie o cheltuie pe AdWords depinde de cât de mult doreşte să se promoveze, putându-se aproxima la 500-1.000 de euro pe an de fiecare client.

Google România are în prezent doar doi angajaţi. Pe lângă Dan Bulucea, de afacerile Google se ocupă şi Norbert Simionescu, din poziţia de account strategist. Compania caută să recruteze un product marketing manager, potrivit datelor de pe site-ul companiei. "În curând vor mai fi deschise şi alte posturi pentru biroul din Bucureşti, care vor fi postate pe site", a declarat Bulucea. El, estimează că până la finele anului viitor echipa locală va ajunge la 7-8 angajaţi, în domenii precum marketing sau vânzări.