Renault: Fără Rabla piaţa s-ar fi prăbuşit în decembrie

Autor: Bogdan Alecu 08.12.2010

Mihai Bordeanu, director de marketing pentru mărcile Dacia şi Renault, se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în luna decembrie, pe fondul continuării programului "Rabla". În lipsa acestuia însă vânzările ar fi ajuns la numai 3.500 de maşini, adică o scădere cu 70% faţă de perioada similară a anului trecut.

"Decembrie pare să fie peste estimările iniţiale deoarece programul Rabla a fost prelungit. Altfel, în decembrie am fi văzut un nou record negativ, undeva la nivelul din ianuarie-februarie", a subliniat Bordeanu, 35 de ani. Pe de altă parte, unul din dezavantajele prelungirii valabilităţii voucherelor reprezintă faptul că în piaţă preţul tichetelor a urcat chiar şi la peste 2.000 de lei, după ce înainte de data de 18 noiembrie, atunci când ar fi trebuit să fie ultima săptămână a programului, preţul acestoră scăzuse la mai puţin de 500 de lei.

"Acum pe final de an voucherele sunt tot mai greu de găsit, iar preţurile acestora au crescut chiar şi la 500-600 de euro, adică la acelaşi nivel ca în primăvară, la începutul programului", a spus Mihai Bordeanu.

În ceea ce priveşte rezultatul Renault, marca franceză va încheia anul cu vânzări de peste 9.000 de autoturisme, în scădere cu 11% faţă de anul trecut, valoare aferentă unei cote de piaţă de aproximativ 8%, potrivit oficialilor companiei.

"Dacă vom fi numărul unu în topul mărcilor de import, rămâne de văzut deoarece diferenţele sunt de ordinul sutelor de maşini între brandurile din top. Acum ne concentrăm pe imagine şi vom pregăti şi lansarea maşinilor electrice", a spus Bordeanu.

La nivelul primelor zece luni ale acestui an, cea mai bine vândută marcă de import era Volkswagen, cu peste 7.200 de autoturisme vândute, urmată de Renault cu 7.100 de unităţi şi Skoda cu circa 6.800, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Începând de anul viitor, Renault se va reorienta în ceea ce priveşte strategia discounturilor, potrivit directorului de marketing, în condiţiile în care în prezent cam toate mărcile auto îşi promovează maşinile aproape exclusiv prin intermediul preţului.

"Discounturile nu vor dispărea niciodată, dar ceea ce va dispărea cel puţin din oferta Renault este discountul «strigat»".

Una este reducerea pe care o primeşti în showroom, într-o discuţie particulară cu consultantul de vânzări, alta este cea care este afişată pe parbrizele maşinilor sau pe showroomuri. Noi am încercat să le evităm şi nu le recomandăm deoarece afectează imaginea, noi vindem maşini nu discounturi." Pentru anul viitor Mihai Bordeanu, care a intrat în acest an în echipa comercială a Renault, vede o creştere uşoară faţă de 2010, care va fi mai "vizibilă" în a doua jumătate a anului, atunci când şi transportatorii de pe piaţa locală văd o creştere a consumului.