Profitul Smithfield a scăzut cu 74% în prima jumătate a anului fiscal, la 5,4 mil. dolari

Autor: Mediafax 12.12.2010

Profitul operaţional al grupului american Smithfield Foods în România a scăzut cu 74% în primele şase luni ale anului fiscal 2010, perioada mai-octombrie, de la 20,8 milioane de dolari anul trecut la 5,4 milioane de dolari, din cauza încheierii programului de subvenţii derulat de Guvern. Valoarea vânzărilor Smithfield în România a crescut cu 3% în intervalul analizat, de la 95,2 milioane de dolari la 98 milioane de dolari, se arată într-un raport al grupului.

Volumul vânzărilor Smithfield pe piaţa românească a crescut cu 22% în mai-octombrie, în timp ce preţul mediu pe carcasă a scăzut cu 14%, iar numărul de porci procesaţi a avansat cu 17%. Numărul de porci crescuţi în fermele Smithfield din România a urcat la şase luni cu 17%, în timp ce costurile de creştere calculate la 100 de livre (45,36 kilograme) a scăzut cu 25%. Pentru întregul an fiscal 2010 Smithfield se aşteaptă la o contribuţie netă pozitivă a operaţiunilor din România, anticipând că avansul productivităţii şi producţiei va compensa pierederea subvenţiilor. Grupul a intrat pe piaţa românească în 2004, când a achiziţionat firmele Agrotorvis şi Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucureşti, precum şi un pachet de 50% la depozitul Frigorifer din Tulcea.