Profitul Smithfield a scăzut cu 74% în prima jumătate a anului fiscal, la 5,4 mil. dolari
Profitul operaţional al grupului american
Smithfield Foods în România a scăzut cu 74% în primele şase luni
ale anului fiscal 2010, perioada mai-octombrie, de la 20,8 milioane
de dolari anul trecut la 5,4 milioane de dolari, din cauza
încheierii programului de subvenţii derulat de Guvern. Valoarea
vânzărilor Smithfield în România a crescut cu 3% în intervalul
analizat, de la 95,2 milioane de dolari la 98 milioane de dolari,
se arată într-un raport al grupului.
Volumul vânzărilor Smithfield pe piaţa românească a crescut cu 22%
în mai-octombrie, în timp ce preţul mediu pe carcasă a scăzut cu
14%, iar numărul de porci procesaţi a avansat cu 17%.
Numărul de
porci crescuţi în fermele Smithfield din România a urcat la şase
luni cu 17%, în timp ce costurile de creştere calculate la 100 de
livre (45,36 kilograme) a scăzut cu 25%. Pentru întregul an fiscal
2010 Smithfield se aşteaptă la o contribuţie netă pozitivă a
operaţiunilor din România, anticipând că avansul productivităţii şi
producţiei va compensa pierederea subvenţiilor. Grupul a intrat pe
piaţa românească în 2004, când a achiziţionat firmele Agrotorvis şi
Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei
de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution
Bucureşti, precum şi un pachet de 50% la depozitul Frigorifer din
Tulcea.