Test Auto ZF: Nissan Pathfinder facelift – japonez universal
SUV-urile mari alături de principalele avantaje, cum ar fi
interiorul spaţios, confort sau posibilitatea de a străbate trasee
cu o dificultate mai mare, au un singur dezavantaj - motorizarea.
Pentru ca acestea să se simtă cât de cât plăcute la condus au în
general nevoie de motoare mari, care după sine aduc si un consum
ridicat. În cazul generaţiei anterioare, singura alternativă la
Pathfinder era dieselul de 2,5 litri de 171 CP. Motorizare corectă,
economică având în vedere dimensiunile maşinii şi greutatea de
peste 2,1 tone, dar nu dinamică.
Faceliftul lansat la mijlocul acestui an a venit cu o extindere a
gamei de motorizări, cu un "update" la motorul diesel de 2,5 litri
care a ajuns acum să dezvolte 190 CP. Maşina se simte mult mai
sprintenă, iar motorul răspune mult mai repede la apăsarea pedalei
de acceleraţie. Nu putem vorbi de un temperament sportiv la o
maşină de peste 2 tone şi aproape 1,9 metri înălţime, dar putem
sublinia că maşina se simte "mai uşoară" decât în cazul motorizării
anterioare.
Pe virajele dintre Predeal şi Braşov s-a făcut resimţită greutatea
maşini, aceasta având un caracter uşor subvirator pe viraje, dar
doar atunci când acestea erau "atacate" mai sportiv.
La fel ca orice model de teren, Pathfinder dispune de diferenţial
central blocabil şi un comutator care permite selectarea a patru
moduri - tracţiune faţă, tracţiune 4x4 Auto, 4x4 cu blocarea
diferenţialului în mod 50/50 şi 4x4 Low - reductor, utilizat în
teren foarte accidentat.
Consumul atât pe hârtie cât şi în realitate este mai mic decât în
cazul generaţiei anterioare, în ciuda creşterii puterii. Conform
datelor oficiale, consumul mediu a este de 8,5 litri/100 km, care
în realitate s-au situat undeva la 10-11 litri/100 km. Practic, cu
un rezervor plin s-a parcurs un traseu de aproape 600 km plus încă
150 km în traficul din Capitală, interval în care acul a ajuns la
limita superioară a zonei roşii.
Dar maşina nu este pentru mers dinamic, ci a fost confirgurată
pentru confort. Scaunele asigură ergonomia necesară ca oboseala să
nu se instaleze nici după 300 km de condus, iar comenzile sunt
exact unde te aştepţi să fie.
La fel ca la Navara şi generaţia anterioară, am apreciat şi de
această dată butonul special de încălzire a motorului, care la
relanti îl ţine mai turat.
De asemenea am apreciat faptul că noul Pathfinder venea cu un
sistem de navigaţie care include harta detaliată a României,
inclusiv cu staţii de alimentare şi puncte de atracţie. Sistemul
multimedia include un hard-disk on-board şi contector auxiliar
pentru iPod sau MP3-Player. Designul interior aminteşte de cel
exterior - gândit pentru a fi cât mai practic şi cât mai
funcţional. Materialele utilizate sunt corecte şi uşor de curăţat
la nevoie.
Preţul de listă al noului Pathfinder porneşte de la 36.106 euro, cu
TVA inclus, pentru versiunea de bază, care include climatizare
automată, geamuri electrice, scaune încălzite, patru airbaguri,
radio-CD cu Bluetooth şi mufă auxiliară şi tre prize de 12 volţi.
Versiunea de top cu transmisie automată şi echipamente precum jante
din aliaj de 18 inchi, climatizare cu control şi pentru pasagerii
spate, tapiţerie piele, faruri cu xenon, ESP şi Hill Descent
Control ajunge la aproape 48.000 de euro.