Oficialii Bucureştiului nu ştiu câţi vizitatori are Capitala, dar promit că o vor pune pe harta turistică a Europei

Autor: Mirabela Tiron 23.12.2010

Asociaţia de Turism a Municipiului Bucureşti (ATMB), fondată în octombrie anul trecut printr-un parteneriat public-privat, promite proiecte ce vor transforma Capitala "într-o destinaţie turistică europeană comparabilă cu Praga, Paris şi alte mari capitale", deşi oficialii asociaţiei nu ştiu nici măcar câţi vizitatori primeşte Bucureştiul.

"Dorim ca Bucureştiul să ajungă pe harta turistică a Europei. Vom lansa din 2011 programul Bucharest City Plus, care va promova atât în ţară, cât şi în străinătate programe turistice precum şi alte evenimente culturale, sportive, gastronomice", a declarat Carmen Pavel, vicepreşedintele ATMB şi proprietara agenţiei de turism J'Info Tours, care a mai adăugat că acest program va fi susţinut de magazinul Cocor. Fondatorii ATMB sunt Primăria Municipiului Bucureşti, Camera de Comerţ şi Industrie, Asociaţia de Promovare a Obiectivelor Turistice, agenţia de turism J'Info Tours, Fundaţia Comuniunea Internaţională Română, agenţia de turism Danco Pro Communication, compania de transport persoane C&I Com Serv. Preşedintele ATMB este Sorin Oprescu, primarul Capitalei.

Întrebată de ZF câţi turişti străini a primit Bucureştiul în acest an, Carmen Pavel a declarat că "nu are aceste cifre", fără a face alte comentarii. Nici Mircea Raicu, viceprimarul Bucureştiului, nu a ştiut câţi turişti primeşte Capitala.

Spre comparaţie, toţi oficialii asociaţiilor de turism austriece, franceze sau elveţiene, care au venit anul acesta în România pentru a-şi promova oraşele, deţineau date oficiale la zi legate de situaţia turiştilor care le vizitează oraşele. Mai mult, aceştia cunoşteau şi informaţii legate de durata medie de şedere a turiştilor. Potrivit ultimelor date de la Institutul Naţional de Statistică al României, numărul turiştilor care au vizitat Capitala în primele şapte luni din acest an a crescut cu 15,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 588.929 de persoane. Cu proiecte doar pe hârtie, reprezentanţii ATMB au spus că îşi propun să organizeze tururi tematice (istorice, gastronomice, culturale) prin Bucureşti de tipul "Hop-on, Hop-off", dar şi tururi cu bicicleta. Carmen Pavel, vicepreşedintele ATMB, a declarat că pentru găsirea unui transportator care să realizeze aceste tururi se va organiza o licitaţie, la care pot participa inclusiv operatori străini.

Încă de anul trecut, Primăria Capitalei anunţa că vrea să înfiinţeze o linie de transport turistic cu mijloacele de transport în comun ale RATB, însă nici până acum nu s-a implementat acest proiect.

Pe lângă faptul că nu are încă o linie de transport dedicată turiştilor, Bucureştiul nu are nici măcar un site oficial de promovare.

Întrebat de ZF cum va deveni Bucureştiul un oraş important pe harta turistică a Europei în condiţiile în care nu există nici măcar un site turistic de promovare, Mircea Raicu a declarat că "multe proiecte despre care se vorbea în urmă cu câţiva ani s-au frânt (unul dintre ele fiind realizarea unui site al Capitalei - n. red.) şi sunt multe lucruri care trebuie reparate".

Site-urile turistice sunt un instrument din ce în ce mai folosit pentru promovare, în condiţiile în care oferă acces rapid la informaţii, iar numărul internauţilor este în creştere. Oficialii de la Direcţia de dezvoltare turistică din cadrul Primăriei Bucureştiului anunţau încă de anul trecut că lucrează la un site al oraşului, care nu a fost realizat până în prezent. Chiar şi fără cel mai simplu şi necesar instrument de promovare, un site, oficialii ATMB au susţinut că vor să atragă 100.000 de vizitatori în Bucureşti în luna mai a anului viitor, care va fi declarată "luna Bucureştiului" şi în care se vor organiza diferite evenimente culturale şi artistice.

Cât costă bulevardele

Modernizarea tuturor bulevardelor din Capitală solicită investiţii de 3 miliarde de euro, potrivit lui Mircea Raicu, viceprimarul Bucureştiului. "După ce vom reuşi să investim aceşti bani în infrastructura rutieră vom sta cu 15% mai puţin în trafic şi vom inhala cu 20% mai puţine noxe", a spus Raicu.

Legat de modernizarea centrului istoric, el a declarat că au fost finalizate 65% din lucrările implicate de proiectul-pilot, care cuprinde reabilitarea a 16 străzi, în vara anului viitor urmând a fi finalizat acest proiect. Viceprimarul a mai susţinut că în cursul anului viitor urmează să se semneze parteneriate pentru construirea a 11 parcări subterane, deşi acestea au fost anunţate şi în urmă cu mai mult de cinci ani.