Noile reguli de marketing şi PR/ de Ziarul de Duminică

Ziarul Financiar 23.12.2010

David Meerman Scott

Noile reguli de marketing şi PR
Cum să ajungi direct la clienţi prin reţele de socializare, bloguri, comunicate de presă, site-uri video şi marketing viral
Editura Publica

Pentru oamenii de pretutindeni care interacţionează pe web, vechile reguli de marketing şi PR pur şi simplu nu mai sunt valabile. Internetul a schimbat nu doar felul în care oamenii comunică şi interacţionează, ci şi comunicarea dintre mediul de afaceri şi posibilii clienţi. Regulile s-au schimbat astăzi cu totul: o companie, un antreprenor sau un freelancer pot acum să li se adreseze şi fără intermediar clienţilor, stabilind o legătură directă - şi mult mai onestă - cu cei de care depinde succesul oricărei iniţiative de afaceri.

"Noile reguli de marketing şi PR" arată cum poate fi folosit potenţialul pe care internetul îl oferă companiilor mici, organizaţiilor nonprofit, antreprenorilor, organizaţiilor politice, consultanţilor, trupelor rock şi chiar bisericilor. Vestea bună pe care o aduce David Meerman Scott este că prin mesaje bine gândite, care nu presupun bugete uriaşe, se poate ajunge la o nişă de cumpărători până acum neglijată.

Traducere din engleză de Mircea Sabin Borş şi Irina Henegar. Cuvânt înainte de Andreea Ionescu. Postfaţă de Ciprian Stăvar.

"În cartea de faţă - scrie Ciprian Stăvar - David Meerman Scott oferă instrucţiuni clare în privinţa utilizării instrumentelor web 2.0. Pentru că el a testat şi verificat aceste instrumente pe pielea lui, pe pielea miilor de contribuitori care i-au citit blogul şi au colaborat la prima ediţie a acestei cărţi. Noile reguli de marketing şi PR vorbesc despre o lume deschisă, despre o lume în care produsul nu mai este apanajul departamentului de cercetare-proiectare, iar comunicarea nu mai poate să rămână doar în sarcina celor de la PR." "Noile reguli de marketing şi PR este o carte despre cum se încalcă regulile şi cum se pot crea roluri noi în domenii marcate de funcţii tradiţionale. O carte bună, care merită citită şi care va dezmorţi atmosfera din lumea marketingului şi a relaţiilor cu publicul" (Donovan Neale-May, director executiv, CMO Council).

"David Meerman Scott, în Noile reguli de marketing şi PR merge dincolo de tehnologie, explorând ramificaţiile internetului şi măsura în care el ţine de oameni. Scott a creat un set de reguli care arată cum se pot negocia aceste ramificaţii cu maximă eficienţă" (Jay Conrad Levinson, autorul seriei Guerrilla Marketing).