Medicamentele fără prescripţie aduc aproape 50 mil. euro în conturile Europharm Distribuţie

Autor: Ioana David 31.12.2010

Medicamentele fără prescripţie, aşa anumitele OTC-uri, generează în acest an 47 mil. euro adică 20% din business-ul Europharm Distribuţie, unul dintre cei mai mari distribuitori de pe piaţa locală.

"Anul viitor estimăm să creştem ponderea produselor OTC la 30%", a spus Margareta Mareş, directorul general al Europham Distribuţie.

Compania va ajunge la afaceri de 1 mld. lei (236 mil. euro) anul acesta, în creştere cu 50% comparativ cu 2009.

Europharm Distribuţie este controlată de compania britanică GlaxoSmithKline (GSK) care la începutul anilor 2000 a parafat prima tranzacţie importantă din industrie, prin preluarea grupului de firme Europharm, din care mai făceau parte o fabrică şi o reţea de farmacii. Farmaciile au fost vândute în 2005 către Sensiblu (parte a grupului A&D Pharma). GSK a avut la nivel mondial afaceri de aproape 22 mld. lire (26 mld. euro) în primele nouă luni ale acestui an.

România este singura ţară din lume în care compania britanică are o reţea de distribuţie.

De la debutul crizei economice, piaţa de medicamente nu a dat semne de încetinire, fiind una dintre puţinele industrii imune, însă în tot acest timp jucătorii au vorbit despre termenele lungi la care sunt plătiţi şi despre faptul că nu sunt suficienţi bani pentru domeniul sănătăţii.Pe segmentul distribuţiei farma activează firme precum Mediplus, Farmexpert, Farmexim, Europharm, Fildas, Polisano, ADM Farm.